Bu araştırma, Kapadokya Bölgesi'ne gelen ziyaretçilerin coğrafi işaretli ürünleri bilme durumunu tespit etmek ve bölgeye ait olan ve özgün nitelikleri ile taklit edilemeyen coğrafi işaret ile tescilli ürünlerin gastronomik destinasyon algıları üzerinde etkili olup olmadığını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Mevcut araştırmanın evrenini 2018 yılı Nisan-Ağustos ayları arasında coğrafi işaret ile tescilli ürünlerin bulunduğu ve sınırları Kapadokya Bölgesi'nde yer alan Kayseri ve Nevşehir illerine gelen ziyaretçiler oluşturmaktadır. Örneklem çapı ise ziyaretçilerden kolayda örnekleme yoluyla seçilen 441 katılımcıdan oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak anket formu kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan anket formu uzman görüşü alınarak ve daha önce konu ile ilgili yapılan çalışmalardan uyarlanarak hazırlanmıştır. Çalışmada elde edilen istatistiki veriler T-testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) ve basit regresyon analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda Kapadokya Bölgesi'ne gelen ziyaretçilerin coğrafi işaret ile tescilli ürünleri bilme durumunu tespit etmeye yönelik ifadelerinin genel ortalamasınn iyi seviyede (x̄=3.50±0.79) olduğu belirlenmiştir. Ayrıca ziyaretçilerin coğrafi işaretli ürünleri bilme durumları ile gastronomik destinasyon algıları arasında istatistiki olarak anlamlı ve pozitif yönlü bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.
This research was carried out in order to determine to determine the level of geographical
marked product information of visitors to the Cappadocia Region and the geographical
characteristics of the region, which cannot be imitated by their original characteristics, are
not affected by gastronomic destination. The universe of the present research is consists of
visitors from the provinces of Kayseri and Nevşehir, whose borders are located in the
Cappadocia Region, where food is registered with geographical signs between April and
August 2018. The sample size was determined 441 participants were reached with easy
sampling method. A questionnaire was used as a data collection tool. The questionnaire form
which was used in the research was prepared by taking expert opinion and adapting it from
previous studies. Statistical data were analyzed by using t-test, One-Way Analysis of
Variance (ANOVA) and simple regression analysis. According to the findings of the study,
it was determined that the visitors who came to Cappadocia Region had a good level of
product knowledge with geographical indication (x̄=3.50±0.79). In addition, it was
determined that there was a significant and positive relationship between the geographical
marked product knowledge level of the visitors and the perception of gastronomic
destination.