Yaş ve medeni duruma göre “özel hastanelerin yaptığı tanıtımın” hastanenin prestijine, tanınırlığına ve tercih edilirliğine etkisi: Nevşehir uygulaması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Belber, Burcu Gülsevil
dc.date.accessioned 2021-09-14T06:32:12Z
dc.date.available 2021-09-14T06:32:12Z
dc.date.issued 2015-04-01
dc.identifier.citation Belber, B.G. (2015). The effect of promotional activities on private hospitals' prestige, recognition and preferability in terms of age and marital status: A case study in Nevsehir. International Journal of Social Sciences and Education Research, 1 (2), 424-438. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/90402
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/4817
dc.description.abstract Sağlık hizmetlerine olan talebin yükselmesiyle, özel hastane sayılarında gözle görülür bir artış yaşanmış ve sağlık sektörü büyümüştür. Sektördeki rekabet güçlendikçe, hastaların (tüketicilerin) sağlık kurumlarından beklentileri de her geçen gün artmaya başlamıştır. Günümüzün çetin rekabet ortamında, hastalar (tüketiciler) tarafından tercih edilmenin en önemli yollarından biri hastaların tatmin olacaklarına inanmalarını sağlamaktır. Bu çalışmanın amacı; “özel hastanelerin yaptığı tanıtımın, hastanenin prestijine, tanınırlığına ve tercih edilirliğine etkisine dair tüketici algıları”nın, yaş ve medeni duruma göre fark yaratıp yaratmadığını tespit etmektir. Bu sayede, özel hastanelerin prestij, tanınırlık ve tercih edilirliğini sağlayacak mesajların, hedef kitlenin özelliklerine göre doğru olarak şekillenebilmesi için öneriler geliştirmektir. Bu amaçlara ulaşabilmek için çalışmanın ilk üç bölümünde konuyla ilgili teorik bilgilere, dördüncü bölümünde ise; tüketicilerin (hastaların) söz konusu algılarını tespit etmek için faktör analizine, yaş ve medeni durumlarına göre farklılık gösterip göstermediğini ortaya koymak üzere ise MANOVA analizine yer verilmiştir. Analizler sonucunda, katılımcıların yaşlarına ve medeni durumlarına göre, “tanıtımın hastanenin prestiji, tanınırlığı ve tercih edilirliğine etkisi”ne dair algılarında anlamlı bir farklılık görülmüştür. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher International Journal of Social Sciences and Education Research tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Sağlık hizmetleri pazarlaması tr_TR
dc.subject Özel hastanelerde tanıtım tr_TR
dc.subject Prestij tr_TR
dc.subject Tanınırlık tr_TR
dc.subject Algı tr_TR
dc.title Yaş ve medeni duruma göre “özel hastanelerin yaptığı tanıtımın” hastanenin prestijine, tanınırlığına ve tercih edilirliğine etkisi: Nevşehir uygulaması tr_TR
dc.title.alternative The effect of promotional activities on private hospitals' prestige, recognition and preferability in terms of age and marital status: A case study in Nevşehir tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal International Journal of Social Sciences and Education Research tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-7586-4407 tr_TR
dc.contributor.authorID 39378 tr_TR
dc.identifier.volume 1 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 424 tr_TR
dc.identifier.endpage 438 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster