dc.contributor.author |
Belber, Burcu Gülsevil |
|
dc.date.accessioned |
2021-09-14T06:30:19Z |
|
dc.date.available |
2021-09-14T06:30:19Z |
|
dc.date.issued |
2007-10-16 |
|
dc.identifier.uri |
file:///C:/Users/asus/Downloads/226996.pdf |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/4816 |
|
dc.description.abstract |
Turistlerin, seyahatleri esnasında öncelikle ihtiyaç duydukları turistik işletmelerden biri konaklama tesisleridir. Günümüzün yoğun rekabet şartlarında, konaklama tesislerinin başarı sağlayabilmeleri için hitap ettikleri kitlelerin, seyahat boyunca ihtiyaç duyabilecekleri hizmetlerin mümkün olduğunca fazlasını tedarik edebilmeleri gerekmektedir.
Tüketici davranışını etkileyen faktörlerden biri olan kültür ile tüketici davranışı arasında sıkı bir ilişki bulunmaktadır. Aynı ilişkinin turistik tüketici davranışında da var olduğu literatür taramaları sonucunda tespit edilmiştir. Turistik tüketici davranışı ile ilgili çeşitli çalışmalar içerisinde, kültür konusuna kısmen değinildiği ancak, ferdiyetçi-toplumcu kültür konusunun başlı başına ele alındığı bir çalışmanın olmadığı tespit edilmiştir.
Çalışmanın uygulama kısmı için toplam 530 turiste anket uygulanmıştır.
Mensup oldukları kültür ve ülkelere göre sınıflandırıldıklarında, toplam 29 ülkenin
12’sinin toplumcu, 17’sinin ferdiyetçi kültüre mensup olduğu tespit edilmiştir.
Turistik tüketici davranışı ve turist beklentileri incelendiğinde ferdiyetçi eğilim gösteren turistler ile toplumcu eğilim gösterenler arasında farklılık olduğu tespit edilmiştir. Bu farkın, uluslararası faaliyet gösteren konaklama işletmeleri ve diğer turistik işletmeler açısından büyük önem taşıdığı açıktır.
Yapılan analizler neticesinde; farklı kültürlerden gelen turistlerin, seyahat
şekillerine göre konaklama tesisi seçimlerinin birbirinden farklı olduğu tespit edilmiştir.
Günümüzün turizm olgusu ve uluslararası turistlerin kültürel çeşitliliği; kültürel açıdan farklı olan turistlerin daha iyi anlaşılmasını gerektirmektedir. Turist kabul eden bir konaklama tesisinin, kültürel açıdan farklı olan turistlere etkili bir şekilde hitap edebilmesi, turist açısından olumlu bir tatil deneyimi ve tatminini belirleyen önemli bir unsur olmaktadır. Turistlerin seyahatlerinden tatmin olması sonucunda da hem konaklama işletmesinin kârı artacaktır hem de bu durum ülke ekonomisine olumlu katkı sağlayacaktır. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Turistik tüketici davranışı |
tr_TR |
dc.subject |
Kültür |
tr_TR |
dc.subject |
Konaklama tesisi tercihi |
tr_TR |
dc.subject |
Turizm pazarlaması |
tr_TR |
dc.subject |
Konaklama işletmelerinde pazarlama |
tr_TR |
dc.title |
Tatil turizminde turistlerin konaklama işletmesi tercihinde kültürün etkisi |
tr_TR |
dc.title.alternative |
The impact of culture on the choice of accommodation facilities in holiday tourism |
tr_TR |
dc.type |
doctoralThesis |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-7586-4407 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
39378 |
tr_TR |