dc.contributor.author |
Met, Ömer L. |
|
dc.contributor.author |
Özdemir Güzel, Serap |
|
dc.contributor.author |
Dalkılıç Yılmaz, Filiz |
|
dc.date.accessioned |
2021-09-13T07:15:35Z |
|
dc.date.available |
2021-09-13T07:15:35Z |
|
dc.date.issued |
2014-09-25 |
|
dc.identifier.citation |
Met, Ö. L., Özdemir Güzel, S. & Dalkılıç Yılmaz, F. (2014) İşe Alım Sürecinde Sosyal Ağ Websitelerinin Kullanımı: İstanbul’daki Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Uygulama, TOURMAN2014 - 9. International Conference: New Perspectives in Tourism and Hospitality Management, 25-27 Eylül, Balıkesir, Türkiye, ss. 439-448. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/4779 |
|
dc.description.abstract |
Sürekli değişen iletişim ve bilgi teknolojileri tüm alanlarda olduğu gibi insan kaynakları
yönetiminde de değişikliklere yol açmıştır. Özellikle internetin aktif bir şekilde kullanılmaya
başlanmasıyla birlikte insan kaynakları yönetiminde gerçekleşen tüm işlevler elektronik ortama
taşınmıştır. Bu durumda geleneksel işe alım yöntemleri yetersiz kalmaya başlamış, e-işe alım kavramı
ön plana çıkmıştır. Son zamanlarda sosyal paylaşım siteleri insan kaynakları yönetiminin ilgisini
çekmekte ve özellikle işe alım süreçlerinde önemli ve tercih edilebilir olmaya başlamaktadır. Şirketler
sosyal medya kanalları sayesinde iş arayanlara kolaylıkla ulaşabilmekte, ilanlarını paylaşabilmekte
ve adaylarla ilgili çeşitli bilgilere ulaşabilmektedir.
Bu çalışmada, otel işletmeleri tarafından işe alım sürecinde sosyal medya kanallarının ne
ölçüde kullanıldığının ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu amaçla,Turistik Otelciler, İşletmeciler ve
Yatırımcılar Birliği (TUROB)’ne üye İstanbul’daki beş yıldızlı otel işletmelerinin işe alım uzmanları
ile yarı yapılandırılmış derinlemesine görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Yapılan araştırma sonucunda
otel işletmelerinin işe alım sürecinde sosyal paylaşım sitelerini etkin bir şekilde kullanmadıkları
ortaya çıkmıştır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Everchanging information and communication technologies has led to changes in human
resource management as well as in all areas. Especially with the introduction of the internet in an active way, all functions that occur in human resource management has been moved to electronic
environment. In this case, traditional recruitment methods began to be insufficient and the concept of
e-recruitment has come to the forefront. Recently, social networking sites attract the attention of
human resource management and especially in the recruitment process starts to be important and
preferred. Companies through social networking sites can share their job postings, easily accessible
to job seekers and variety of information about candidates. In that study, it’s aimed to bring about to
what extent social networking sites can be used during the recruitment process by the hotel
managements. For that purpose, in-depth semi-structured interviews were conducted with recruitment
specialist in five stars hotels in Istanbul which are the members of Turkish Hotels& Investors
Association (TUROB).As a result of this study, social networking sites are not used effectively in the
process of recruitment of hotels. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Balıkesir University, Bandırma Faculty of Economics and Administrative Sciences |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
E-insan kaynakları yönetimi |
tr_TR |
dc.subject |
E-işe alım |
tr_TR |
dc.subject |
Sosyal paylaşım siteleri |
tr_TR |
dc.title |
İşe alım sürecinde sosyal ağ websitelerinin kullanımı: İstanbul’daki beş yıldızlı otel işletmelerinde bir uygulama |
tr_TR |
dc.title.alternative |
The use of socıal networking websites in the recruitment process: An application on five star hotels in İstanbul |
tr_TR |
dc.type |
conferenceObject |
tr_TR |
dc.relation.journal |
TOURMAN2014 - 9. International Conference: New Perspectives in Tourism and Hospitality Management |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm rehberliği bölümü/turizm rehberliği anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
108946 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
439 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
448 |
tr_TR |