İşe alım sürecinde sosyal ağ websitelerinin kullanımı: İstanbul’daki beş yıldızlı otel işletmelerinde bir uygulama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Met, Ömer L.
dc.contributor.author Özdemir Güzel, Serap
dc.contributor.author Dalkılıç Yılmaz, Filiz
dc.date.accessioned 2021-09-13T07:15:35Z
dc.date.available 2021-09-13T07:15:35Z
dc.date.issued 2014-09-25
dc.identifier.citation Met, Ö. L., Özdemir Güzel, S. & Dalkılıç Yılmaz, F. (2014) İşe Alım Sürecinde Sosyal Ağ Websitelerinin Kullanımı: İstanbul’daki Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Uygulama, TOURMAN2014 - 9. International Conference: New Perspectives in Tourism and Hospitality Management, 25-27 Eylül, Balıkesir, Türkiye, ss. 439-448. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/4779
dc.description.abstract Sürekli değişen iletişim ve bilgi teknolojileri tüm alanlarda olduğu gibi insan kaynakları yönetiminde de değişikliklere yol açmıştır. Özellikle internetin aktif bir şekilde kullanılmaya başlanmasıyla birlikte insan kaynakları yönetiminde gerçekleşen tüm işlevler elektronik ortama taşınmıştır. Bu durumda geleneksel işe alım yöntemleri yetersiz kalmaya başlamış, e-işe alım kavramı ön plana çıkmıştır. Son zamanlarda sosyal paylaşım siteleri insan kaynakları yönetiminin ilgisini çekmekte ve özellikle işe alım süreçlerinde önemli ve tercih edilebilir olmaya başlamaktadır. Şirketler sosyal medya kanalları sayesinde iş arayanlara kolaylıkla ulaşabilmekte, ilanlarını paylaşabilmekte ve adaylarla ilgili çeşitli bilgilere ulaşabilmektedir. Bu çalışmada, otel işletmeleri tarafından işe alım sürecinde sosyal medya kanallarının ne ölçüde kullanıldığının ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu amaçla,Turistik Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Birliği (TUROB)’ne üye İstanbul’daki beş yıldızlı otel işletmelerinin işe alım uzmanları ile yarı yapılandırılmış derinlemesine görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Yapılan araştırma sonucunda otel işletmelerinin işe alım sürecinde sosyal paylaşım sitelerini etkin bir şekilde kullanmadıkları ortaya çıkmıştır. tr_TR
dc.description.abstract Everchanging information and communication technologies has led to changes in human resource management as well as in all areas. Especially with the introduction of the internet in an active way, all functions that occur in human resource management has been moved to electronic environment. In this case, traditional recruitment methods began to be insufficient and the concept of e-recruitment has come to the forefront. Recently, social networking sites attract the attention of human resource management and especially in the recruitment process starts to be important and preferred. Companies through social networking sites can share their job postings, easily accessible to job seekers and variety of information about candidates. In that study, it’s aimed to bring about to what extent social networking sites can be used during the recruitment process by the hotel managements. For that purpose, in-depth semi-structured interviews were conducted with recruitment specialist in five stars hotels in Istanbul which are the members of Turkish Hotels& Investors Association (TUROB).As a result of this study, social networking sites are not used effectively in the process of recruitment of hotels. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Balıkesir University, Bandırma Faculty of Economics and Administrative Sciences tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject E-insan kaynakları yönetimi tr_TR
dc.subject E-işe alım tr_TR
dc.subject Sosyal paylaşım siteleri tr_TR
dc.title İşe alım sürecinde sosyal ağ websitelerinin kullanımı: İstanbul’daki beş yıldızlı otel işletmelerinde bir uygulama tr_TR
dc.title.alternative The use of socıal networking websites in the recruitment process: An application on five star hotels in İstanbul tr_TR
dc.type conferenceObject tr_TR
dc.relation.journal TOURMAN2014 - 9. International Conference: New Perspectives in Tourism and Hospitality Management tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm rehberliği bölümü/turizm rehberliği anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 108946 tr_TR
dc.identifier.startpage 439 tr_TR
dc.identifier.endpage 448 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster