dc.contributor.author |
Aydın Tükeltürk, Şule |
|
dc.contributor.author |
Ağcakaya, Reyhan |
|
dc.date.accessioned |
2021-09-13T06:41:38Z |
|
dc.date.available |
2021-09-13T06:41:38Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/4770 |
|
dc.description.abstract |
Araştırmada, Nevşehir İlini ziyaret eden yerli turistlerin marka çağrışımlarına ilişkin
tutumlarının ölçülmesi amaçlanmıştır. Nevşehir kentinin turistlerde neleri
çağrıştırdığının belirlenmesinin kentin pazarlanmasında büyük ölçüde katkı
sağlayacağı düşünülmektedir. Bu amaçla Nevşehir’in destinasyon imajı ve
destinasyon kişiliği projeksiyon teknikleri kullanılarak incelenmiştir. Araştırmanın
örneklemini Nevşehir’e gelen 50 yerli turist oluşturmaktadır. Araştırmada,
Nevşehir’i ziyaret eden yerli turistlerin Nevşehir ile ilgili destinasyon imajı ve
destinasyon kişiliği algılamaları projeksiyon teknikleri kullanılarak ele alınmıştır.
Araştırmaya katılan turistlere Nevşehir’i bir turizm destinasyonu olarak
düşündüklerinde akıllarına gelen birkaç kelime sorulmuştur. Araştırma verilerine
göre yerli turistlerin Nevşehir deyince aklına en çok gelen kelime olarak ‘yeraltı
şehri’ kavramı olduğu söylenebilmektedir. Araştırmaya katılan turistlere Nevşehir’i
bir insan olarak düşündüklerinde nasıl bir kişi olduğu sorulmuştur. Bu sorular
literatürde belirtilen marka kişileştirme tekniği ile eş değer bir şekilde hazırlanmış ve
sonucunda Nevşehir yaşlı ama güzel bir kadını çağrıştırmaktadır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The aim of this study is to measure the attitudes of local tourists who visit Nevşehir
regarding brand associations. It is thought that determining what Nevşehir is related
to tourists will contribute greatly to the marketing of the city. For this purpose,
Nevsehir's destination image and destination personality were analyzed using
projection techniques. The sample of the research consists of 50 local tourists who
come to Nevşehir. In this research, the image of the destination and the perception of
the destination personality of the local tourists visiting Nevşehir are discussed by
using projection techniques.
The tourists who participated in the research were asked a few words when they
thought of Nevşehir as a tourism destination. According to the research data, it can
be said that the term underground city in is the most common word that comes to
mind when it comes to Nevşehir. Tourists who participated in the study were asked
what kind of person they think Nevşehir is as a person. These questions were
prepared in a manner equivalent to the brand personalization technique mentioned in
the literature and as a result Nevşehir evokes an old but beautiful woman. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Destinasyon imajı |
tr_TR |
dc.subject |
Destinasyon kişiliği |
tr_TR |
dc.subject |
Marka kişiliği |
tr_TR |
dc.title |
Nevşehir'in destinasyon imajı ve destinasyon kişiliğinin projeksiyon teknikleri kullanılarak incelenmesi |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Examination of Nevşehir's destination image and destination personality using projection techniques |
tr_TR |
dc.type |
masterThesis |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
59459 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
115 |
tr_TR |