dc.contributor.author |
Aydın Tükeltürk, Şule |
|
dc.date.accessioned |
2021-09-13T06:36:38Z |
|
dc.date.available |
2021-09-13T06:36:38Z |
|
dc.date.issued |
2008 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/4766 |
|
dc.description.abstract |
Tez çalışmasında, konaklama işletmelerinde hat yöneticilerin insan
kaynakları yönetimindeki stratejik rolü ele alınmaktadır. Bu doğrultuda birinci
bölümde, konaklama işletmesi kavramı ve konaklama işletmelerinin genel
özellikleri; insan kaynakları yönetimi kavramı, amaçları ve konaklama işletmeleri
için önemi ile insan kaynakları yönetimi sistemi konuları ele alınmıştır. İkinci
bölümde, hat yönetici kavramı ve hat yöneticilerin temel rolleri; hat yöneticilerin
insan kaynakları yönetimindeki rolü ile hat yöneticilerin insan kaynakları yönetimi
başarısı üzerinde etkili olan faktörler konuları ele alınmıştır. Üçüncü bölüm, hat
yöneticilerin insan kaynakları yönetimi uygulamalarındaki rolü üzerinde etkili olan
belirli faktörlerin istatistiksel olarak açıklanmasına yönelik gerçekleştirilen bir
araştırmayı kapsamaktadır. İstanbul’da faaliyet gösteren 16 otel işletmesinde çalışan
hat yöneticilerin oluşturduğu örneklemden anket yöntemiyle elde edilen veriler
faktör analizi, korelasyon analizi ve regresyon analizi vasıtasıyla değerlendirilmiştir.
Gerçekleştirilen analizler sonucunda elde edilen bulgulara göre, hat yöneticilerin
insan kaynakları yönetimi uygulamalarını yürütmeleri ile sahip oldukları istek,
örgütsel destek, zaman, insan kaynakları yönetimi yetkinliği ve insan kaynakları
politika ve prosedürleri arasında anlamlı ilişkilerin bulunduğu istatistiksel olarak
kabul edilmiştir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
In this thesis, line managers strategic role in human resource management
(HRM) in hotel businesses is investigated. In this way, in the first section, concept
and common characteristic of hotel businesses, concept and aims of human resource
management, and its importance for the hotel businesses, human resource
management system issues are studied. In the second section, concept of line
manager and its basic roles and roles of line managers in human resource
management, effective factors on line managers success over human resource
management issues are studied. In the third section of the thesis contains a research
designed to statistically determine the spesific effective factors over line managers
roles in human resource management practices. The data provided from a, sample of
the line managers in 16 hotel businesses are analyzed via factor analysis, correlation
analysis and regression analysis. Accordining to the results, it is statistically
supported that there is a significant relationship between implementation of line
managers human resource management practices and having desire, organizational
support, time, competency of human resource management and human resource
management politics and prosedures. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.title |
Konaklama işletmelerinde hat yöneticilerin insan kaynakları yönetimindeki stratejik rolü ve bir araştırma |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Line manager's strategic role in human resource management in hotel businesses |
tr_TR |
dc.type |
masterThesis |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
59459 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
164 |
tr_TR |