Örgüt-içi çatışmalar; işletmede çalışan personel arasındaki farklı amaç, düşünce,
kültür, beklenti, duygu, istek, ilgi ve benzeri unsurların neden olduğu; kişinin içinde
bulunduğu sosyal ortam içinde, istemediği durumlarla karşı karşıya kaldığı ve sonuç
almak için zorlandığı zamanlarda, bireyin kendi içinde veya iki yada daha fazla kişi
veya grup arasında ortaya çıkan uyumsuzluk, zıtlaşma, karşıtlık ve anlaşmazlık
biçimindeki etkileşimdir.
Otel işletmelerinde örgüt-içi çatışmalar daha fazla önem taşımaktadır. Bunun
temel nedeni; otel işletmelerinin emek yoğun özellik taşımasından kaynaklanan, çok
sayıda personelin istihdam edilme zorunluluğudur. Otel işletmelerinin, faaliyetlerini
sürdürebilmeleri için, çok sayıda personel istihdam etme zorunluluğu, otel içindeki
çalışanlar arasında farklı görüş, düşünce ve uygulamaları da beraberinde getirmektedir.
Bu durum ise; otelde yönetilmesi gereken çatışmaları ortaya çıkarmaktadır. Bu
noktadan hareketle; çalışmanın amacını, otel işletmelerinde ortaya çıkan bu
çatışmaların, çeşitli yönleri ele alınması ve kuramsal bilgilerin uygulama sonuçları ile
desteklenmesi oluşturmaktadır. Bu amaçla; tezde öncelikle çatışma konusu kuramsal
olarak incelenmiş ve daha sonra, Ege ve Akdeniz bölgesindeki bazı 4 ve 5 yıldızlı otel
işletmelerinde bir uygulama yapılarak, yönetici ve işgörenlerin karşılaştıkları çatışma
çeşitleri, uygulanan çözüm yolları ve çözümlenemediğinde ise iş bırakma davranışı ile
ilgisi ortaya konulmaya çalışılmıştır.
Conflict within an organization is the disharmony, disagreement, hostility and
the dispute within an individual, within people, group or within groups stemming from
the different goal, opinion, culture, expectation, emotion and interest etc. among the
workers in an organization; when s/he is faced to something not wanted and is
subjected to decide in the social environment that the person is in.
Organizational conflicts are more important in hotel organizations. The main
reason of this is the indispensability of hiring a great deal of people as the hotels are
great labour demanding worksites. In order to keep on, hotel organizations’ necessity of
hiring a great deal of people brings the different opinion, ideas and the practice with it
and that results in conflicts to resolve. Starting from this point, the aim of the study is
the analysis of these conflicts in hotel organizations in different aspects and supporting
theoretical knowledge with the consequences of the practices. Because of that, at first
conflicts are analysed in theoretically in this thesis and after the practice of 4-5 star
hotels in Aegean and Mediterannean Region; the types of conflicts that managers and
workers are faced to, the resolutions and the relationship with behaviour of quitting the
job if not solved have been tried to explained.