Bu tez çalışması adalet kavramının algısal bir kavram olması nedeniyle gerek sosyal
gerekse iş ortamında olsun kişilerce farklı şekillerde anlaşılmasından dolayı otel
işletmelerinde çalışan işgörenlerin adalete bakış açılarının nasıl olduğu ve bu durumun iş
bırakma ile olan ilişkisini tespit etmek amacıyla yapılmıştır.
Bu çalışmada, örgütsel adaletin üç boyutta incelenen(dağıtım, prosedür ve etkileşim)
otel işletmelerinde çalışan işgörenler açısından nasıl algılandığı ve bu algılamalar
doğrultusunda iş bırakma niyeti ile olan ilişkisi ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu
araştırmanın temel problemini, otel işletmelerinde çalışan işgörenlerin, iş ortamındaki tavır ve
sosyal ilişkilere karşı olan adalet algılarının nasıl olduğu ve işgörenlerin işi bırakma
eğilimlerine olan etkisinin olup olmadığı, varsa bu etkinin olumlu ya da olumsuz olduğunu
vurgulamak oluşturmaktadır.
Bu çalışmanın evreni, Antalya ilindeki dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinin tüm
departmanlarında çalışan işgörenler seçilmiştir. Araştırmada kantitatif bir teknik olan anket
tekniğinden yararlanılmıştır. Çalışmanın veri toplama sürecinde hazırlanan anket ifadeleri
çalışanları yönlendirmeyecek şekilde hazırlanmıştır. Çalışanlarla doğrudan görüşülerek, email gönderilerek ve “on-line anket’’portalı vasıtasıyla veriler toplanmıştır.
Elde edilen bulgulara göre; iş bırakma eğilimi düşük düzeyde de olsa etkileşimsel
adaleti etkilemektedir. İş bırakma eğiliminde olan çalışanların etkileşimsel adalet algılarının
yükseldiğini söylemek mümkündür. Ancak iş bırakma eğilimi prosedürel ve dağıtımsal adalet
boyutlarını etkilememektedir.
This thesis is carried out in order to identify the perspectives of the employees(those
who work in esteblishments such as hotel enterprises) on justice and the relation of it with
work stoppage and resignation with a view to justice itself being a perceptual concept and
how it is perceived in different ways by different people.
In this study, the hotel employees perception of organisational justice(analysed in 3
ways; distribution, procedure and interaction) and the relation with resignation upon these
perceptions, will be tried to be identified. The basic aim of this study is to determine the hotel
employees perception of justice of the attitude and social relations within the work
environment and whether this has an effect on the employee’s tendency to quit work and if it
does it presents itself in a positive or negative manner.
All the employees who work in different departments of all 4-5 star hotel enterprises
within the city of Antalya have been selected for this study. Survey technique(which is
quantitative technique) has been carried out the research. During the data collection process,
the questions and statements have been prepared in a manner so as not to be leading the
employees towards a certain answer in anyway. Datas were collected through face to face
interviews, e-mail or on-line survey portal.
The findings suggest, albeit being on a low-scale, tendency to resignation does have
effect on interactional justice. It can be said that employees with a tendency to resign,
develope a higher perception of interactional justice. However, this tendency does not have an
effect on procedural or distributive justice