Görme engellilere kardeş öğretimiyle sunulan elle duvar takibi yaparak yürüme becerisinin eşzamanlı ipucuyla öğretiminin etkililiği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Çotuk, Hale
dc.contributor.author Altunay Arslantekin, Banu
dc.date.accessioned 2021-08-25T13:51:54Z
dc.date.available 2021-08-25T13:51:54Z
dc.date.issued 2017-04-06
dc.identifier.citation Çotuk, H., Altunay Arslantekin, B. (2017). Görme Engellilere Kardeş Öğretimiyle Sunulan Elle Duvar Takibi Yaparak Yürüme Becerisinin Eşzamanlı İpucuyla Öğretiminin Etkililiği. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (2), 586-607 tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/4328
dc.description.abstract Görme yetersizliği olan öğrencilerde bağımsız hareket becerilerinin öğretimi hayati derecede önemlidir. Öğrenciler, bağımsız hareket becerilerinin öğretimiyle çevrelerinde güvenli, etkili, bağımsız hareket eden birer birey haline gelir. Bu çalışmada normal gelişim gösteren çocukların görme yetersizliğinden etkilenmiş kardeşlerine bağımsız hareket becerilerinin öğretiminde eşzamanlı ipucu yönteminin etkililiği araştırılmıştır. Bu amaç kapsamında çalışma Ankara ilinde yaşayan görme yetersizliğinden etkilenmiş ve normal gelişim gösteren dört kardeş ile yürütülmüştür. Araştırmanın deseni denekler arası çoklu yoklama desenidir. Uygulamacı tarafından öğreten kardeşlere eşzamanlı ipucu yönteminin öğretim şekli kazandırılmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda öğreten kardeşlerin uyguladığı eşzamanlı ipucu yönteminin görme yetersizliği olan kardeşlerin bağımsız hareket becerilerini kazanmasında ve sürdürmesinde etkili olduğu bulunmuştur. Görme yetersizliği olan kardeşlerin kazandıkları bağımsız hareket becerilerini farklı ortam ve farklı zamanlarda sergiledikleri gözlenmişti tr_TR
dc.description.abstract Mobility skills are crucial for visually impaired children. Children become confident, effective and one can act independently with education of mobility skills. In this study the effectiveness of simultaneous prompting procedure for the visually impaired children who are the siblings of typically developed children is examined. The study is conducted in Ankara with four visually impaired children and their typically developed siblings. The design of the study is a multiple probe-across-participants design. Researcher taught the instructive siblings how to teach simultaneous prompting procedure. For the teaching of simultaneous prompting procedure and mobility skills of the instructive siblings practice, generalization and maintenance sessions are conducted. For the mobility skills, the efficient performance of the learning siblings is gathered. According to the results, it is seen that the procedure of simultaneous prompting on the instructive siblings’ mobility skills is effective. Mobility skills were displayed by visual impairment children in different time and place. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Elle duvar takibi yaparak yürüme becerisi tr_TR
dc.subject görme engelliler tr_TR
dc.subject bağımsız hareket becerileri tr_TR
dc.subject kardeş öğretimi tr_TR
dc.subject eşzamanlı ipucu yöntemi. tr_TR
dc.subject Walking with wall trailing skill tr_TR
dc.subject visually impairment children tr_TR
dc.subject mobility skills tr_TR
dc.subject sibling teaching tr_TR
dc.subject simultaneous prompting procedure tr_TR
dc.title Görme engellilere kardeş öğretimiyle sunulan elle duvar takibi yaparak yürüme becerisinin eşzamanlı ipucuyla öğretiminin etkililiği tr_TR
dc.title.alternative THE EFFECTIVENESS OF WALKING WITH WALL TRAILING SKILL ON VISUALLY IMPAIRED CHILDREN THROUGH SIBLING TEACHING WITH SIMULTANEOUS PROMPTING PROCEDURE tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0003-4639-9216 tr_TR
dc.contributor.authorID 107474 tr_TR
dc.identifier.volume 17 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 586 tr_TR
dc.identifier.endpage 607 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster