dc.contributor.author |
Çotuk, Hale |
|
dc.contributor.author |
Altunay Arslantekin, Banu |
|
dc.date.accessioned |
2021-08-25T13:51:54Z |
|
dc.date.available |
2021-08-25T13:51:54Z |
|
dc.date.issued |
2017-04-06 |
|
dc.identifier.citation |
Çotuk, H., Altunay Arslantekin, B. (2017). Görme Engellilere Kardeş Öğretimiyle Sunulan Elle
Duvar Takibi Yaparak Yürüme Becerisinin Eşzamanlı İpucuyla Öğretiminin Etkililiği. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (2), 586-607 |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/4328 |
|
dc.description.abstract |
Görme yetersizliği olan öğrencilerde bağımsız hareket becerilerinin öğretimi hayati derecede
önemlidir. Öğrenciler, bağımsız hareket becerilerinin öğretimiyle çevrelerinde güvenli, etkili,
bağımsız hareket eden birer birey haline gelir. Bu çalışmada normal gelişim gösteren çocukların
görme yetersizliğinden etkilenmiş kardeşlerine bağımsız hareket becerilerinin öğretiminde
eşzamanlı ipucu yönteminin etkililiği araştırılmıştır. Bu amaç kapsamında çalışma Ankara ilinde
yaşayan görme yetersizliğinden etkilenmiş ve normal gelişim gösteren dört kardeş ile
yürütülmüştür. Araştırmanın deseni denekler arası çoklu yoklama desenidir. Uygulamacı
tarafından öğreten kardeşlere eşzamanlı ipucu yönteminin öğretim şekli kazandırılmıştır.
Çalışmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda öğreten kardeşlerin uyguladığı eşzamanlı ipucu
yönteminin görme yetersizliği olan kardeşlerin bağımsız hareket becerilerini kazanmasında ve
sürdürmesinde etkili olduğu bulunmuştur. Görme yetersizliği olan kardeşlerin kazandıkları
bağımsız hareket becerilerini farklı ortam ve farklı zamanlarda sergiledikleri gözlenmişti |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Mobility skills are crucial for visually impaired children. Children become confident, effective and
one can act independently with education of mobility skills. In this study the effectiveness of
simultaneous prompting procedure for the visually impaired children who are the siblings of
typically developed children is examined. The study is conducted in Ankara with four visually
impaired children and their typically developed siblings. The design of the study is a multiple
probe-across-participants design. Researcher taught the instructive siblings how to teach
simultaneous prompting procedure. For the teaching of simultaneous prompting procedure and
mobility skills of the instructive siblings practice, generalization and maintenance sessions are
conducted. For the mobility skills, the efficient performance of the learning siblings is gathered.
According to the results, it is seen that the procedure of simultaneous prompting on the instructive
siblings’ mobility skills is effective. Mobility skills were displayed by visual impairment children
in different time and place. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Elle duvar takibi yaparak yürüme becerisi |
tr_TR |
dc.subject |
görme engelliler |
tr_TR |
dc.subject |
bağımsız hareket becerileri |
tr_TR |
dc.subject |
kardeş öğretimi |
tr_TR |
dc.subject |
eşzamanlı ipucu yöntemi. |
tr_TR |
dc.subject |
Walking with wall trailing skill |
tr_TR |
dc.subject |
visually impairment children |
tr_TR |
dc.subject |
mobility skills |
tr_TR |
dc.subject |
sibling teaching |
tr_TR |
dc.subject |
simultaneous prompting procedure |
tr_TR |
dc.title |
Görme engellilere kardeş öğretimiyle sunulan elle duvar takibi yaparak yürüme becerisinin eşzamanlı ipucuyla öğretiminin etkililiği |
tr_TR |
dc.title.alternative |
THE EFFECTIVENESS OF WALKING WITH WALL TRAILING SKILL ON VISUALLY IMPAIRED CHILDREN THROUGH SIBLING TEACHING WITH SIMULTANEOUS PROMPTING PROCEDURE |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0003-4639-9216 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
107474 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
17 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
2 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
586 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
607 |
tr_TR |