Görme yetersizliğinden etkilenmiş çocuklar ile gören çocukların duygu ifadelerine verdikleri tepkilerinin karşılaştırılması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Çotuk, Hale
dc.contributor.author Özdemir, Selda
dc.date.accessioned 2021-08-25T11:06:10Z
dc.date.available 2021-08-25T11:06:10Z
dc.date.issued 2021-01-21
dc.identifier.citation Çotuk, H. & Özdemir, S. (2021). Görme yetersizliğinden etkilenmiş çocuklar ile gören çocukların duygu ifadelerine verdikleri tepkilerinin karşılaştırılması. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, Erken Görünüm. https://doi.org/10.21565/ozelegitimdergisi.669915 tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/4308
dc.description.abstract Giriş: Yüz ifadeleri insanlar arasında duygu alışverişini sağlamaktadır. Bu araştırmada görme yetersizliği olan ve gören çocukların oyun sırasında akranın sergilediği mutlu ve üzgün duygu ifadelerine verdikleri tepkiler karşılaştırılarak incelenmiştir. Yöntem: Araştırmanın katılımcılarını 4-6 yaş aralığında 20 görme yetersizliği olan çocuk (10 az gören, 10 ağır görme yetersizliğinden etkilenen) ve 20 gören çocuk oluşturmuştur. Araştırma kapsamında, mutlu ve üzgün duygu durum bağlamları oluşturularak akranların mutlu ve üzgün duygu ifadelerini yansıtmaları sağlanmıştır. Akranının sergilediği duygu ifadelerine yönelik görme yetersizliği olan ve gören çocukların verdikleri duygu tepkileri gözlemlenmiştir. Araştırmada, katılımcı çocukların mutlu ve üzgün duygu ifadeleri tepkileri Görmezden Gelme, Fiziksel Yakınlık, Uyumlu Tepki, Dikkati Dağıtma, Tepki Vermeden Dikkatini Yöneltme, Uyumsuz Tepki ve Fiziksel Heyecan Tepkisi kategorilerinde kodlanmıştır. Bulgular: Araştırmanın bulguları, görme yetersizliği olan çocuklar ile gören çocukların duygu ifadelerine verdikleri tepkiler arasında farklılıklar olduğunu göstermiştir. Bulgular görme yetersizliği olan çocukların duygu durumlarında gören akranlarına oranla daha fazla görmezden gelme davranışları sergilediklerini göstermiştir. Tartışma: Araştırmada çocukların mutlu ve üzgün duygu ifadelerine verdikleri tepkiler incelenmiştir. Araştırmanın sonuçları tartışılmış, ileri araştırmalara yönelik önerilere yer verilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract Introduction: Facial expressions provide emotional exchange among people. In this study, children’s reactions to happy and sad emotional expressions were examined during play time. Method: The total study sample was 20 children with visual impairments (10 children with severe visual impairments, 10 children with low vision) and 20 sighted children who were between the age of 4 and 6 years. Happy and sad emotional states were reflected by peer partners during play interactions. Children with visual impairments and sighted children’s reactions to peer’s emotional states were observed. Coding scheme included seven categories; ignorance, physical comforting, positive response, distraction, directing attention without reacting, negative response, and physical excitement response. Findings: Findings of the study showed that there was a difference between the emotional expression reactions of children with visual impairments and sighted children. Results indicated that children with visual impairments displayed more ignorance behaviors than sighted children. Discussion: Children’s reactions to happy and sad emotional expressions were examined in this study. The findings of the study were discussed and suggestions for future studies were provided tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Ankara Üniversitesi tr_TR
dc.relation.isversionof 10.21565/ozelegitimdergisi.669915 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Görme yetersizliği olan çocuklar tr_TR
dc.subject az gören çocuklar tr_TR
dc.subject duygular tr_TR
dc.subject duygu ifadeleri tepkileri tr_TR
dc.subject mutlu tr_TR
dc.subject üzgün tr_TR
dc.subject Children with visual impairments tr_TR
dc.subject Children with low vision tr_TR
dc.subject Emotions tr_TR
dc.subject reactions to emotional expressions tr_TR
dc.title Görme yetersizliğinden etkilenmiş çocuklar ile gören çocukların duygu ifadelerine verdikleri tepkilerinin karşılaştırılması tr_TR
dc.title.alternative A Comparison of the Reactions to Emotional Expressions of Children with Visual Impairments and Sighted Children tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 107474 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0003-4639-9216 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0001-9205-5946 tr_TR
dc.identifier.volume Erken görünüm tr_TR
dc.identifier.issue Erken görünüm tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 25 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster