Özet:
Teknolojik gelişmeler zaman ve mekan sınırını ortadan kaldırırken aynı zamanda
gündelik hayatı da hem daha kolaylaştırmış hem de daha girift hale getirmiştir. İnternet ve internetle dolayımlanan teknolojiler içerisinde özellikle sosyal medya,
bilgiye, ürüne ve hizmete erişimi kolaylaştırırken, bu durum halkla ilişkiler açısından yeni bir uygulama alanı olarak karşımıza çıkmaktadır. Sosyal medya ile online
alışveriş imkanı sunan internet siteleri tanıtımlarını yapmakta, kampanyalar hakkında müşterilerini bilgilendirebilmekte, ürün ve hizmet araştırması yapan müşterilerle doğrudan temas imkanı sunmaktadır. Bu noktadan hareketle çalışmada hepsiburada.com, n11, kitapyurdu ve D&R online alışveriş sitelerinin halkla ilişkiler faaliyetleri açısından sosyal medya kullanımı değerlendirilmiştir. Bu amaçla Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi öğrencilerinin online alışveriş siteleriyle ilgili değerlendirmeleri Kim ve Co’nun (2012) ölçeği kullanılarak anket yöntemiyle sınanmıştır. Elde edilen bulgular, online alışveriş sitelerinin bir halkla ilişkiler faaliyeti olarak sosyal medya hesaplarına sahip olduğu ve aktif olarak tanıtım, bilgilendirme gibi amaçlarla kullandıklarını göstermektedir