Köy Enstitüleri Sistemi’nin siyasi ve ekonomik çizgi üzerinde incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Akbal, İsmail
dc.contributor.author Kurşuncu, Talip
dc.date.accessioned 2021-08-25T06:43:27Z
dc.date.available 2021-08-25T06:43:27Z
dc.date.issued 2018-11
dc.identifier.isbn 978 – 605 – 81563 – 2 – 6
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/4252
dc.description.abstract Her devletin kendine has politik çizgileri ve prensipleri vardır ve bunların belirleyicileri ise siyasal iktidarlardır. Siyasal iktidarın belirleyiciliğini yaptığı, ülkeye nitelikli eleman yetiştirme amacıyla ve bu amaç doğrultusunda ülkenin, devletin geleceğini temin için ortaya koydukları politikalar arasında en önemlilerinden birisi de eğitim politikalarıdır. Eğitim okul, öğrenci ve öğretmen olmak üzere üç temel kolon üzerine kurulmuş bir bina gibidir. Bu üç kolonu ilgilendiren her türlü düzenleme eğitim politikasının birer parçasıdır. Çalışmanın konusunu eğitimin ana kolonlarının istisnasız tamamını ilgilendiren ve dönemsel ihtiyaçlar doğrultusunda kurulan Köy Enstitüleri Projesi oluşturmaktadır. Köy Enstitüleri’nin kurulduğu dönemdeki siyasi ve ekonomik durum karşısında bu kurumların nasıl etkilendiğinin ya da bu kurumların siyasal sitemi nasıl etkilediğinin ortaya koyulması ise çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Başka bir ifade ile Köy Enstitüleri Sisteminin ekonomi, siyaset ve eğitim alanlarıyla ilişkisinin ortaya koyulması çalışmanın amacını teşkil etmektedir. tr_TR
dc.description.abstract Each state has its own political lines and principles, and their determinants are political power. One of the most important policies that the political power sets for the country and for the purpose of providing qualified personnel to the country is one of the most important policies. Education is like a building built on three basic pillars: schools, students and teachers. Any arrangement concerning these three columns is part of the education policy. The Village Institutes Project, which was established in line with the periodical needs, is the subject of the study, which is concerned with the whole of the main columns of education without exception. The aim of this study is to determine how these institutions are affected or how these institutions affect the political system in the face of the political and economic situation in the period when the Village Institutes were established. In other words, the purpose of this study is to determine the relationship between the Village Institutes System and the fields of economy, politics and education. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Köy enstitüleri tr_TR
dc.subject Eğitim ve siyaset tr_TR
dc.subject Eğitim ve ekonomi tr_TR
dc.subject Eğitim politikaları tr_TR
dc.subject Village institutes tr_TR
dc.subject Education and politics tr_TR
dc.subject Education and economics tr_TR
dc.subject Education policies tr_TR
dc.title Köy Enstitüleri Sistemi’nin siyasi ve ekonomik çizgi üzerinde incelenmesi tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal 2. Uluslararası EMI Girişimcilik ve Sosyal Bilimler Kongresi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/Gülşehir sosyal bilimler meslek yüksekokulu/yönetim ve organizasyon bölümü/yerel yönetimler pr tr_TR
dc.contributor.authorID 301933 tr_TR
dc.identifier.startpage 832 tr_TR
dc.identifier.endpage 863 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster