dc.contributor.author |
Aydoğdu, Şeyhmus |
|
dc.date.accessioned |
2021-08-23T12:08:34Z |
|
dc.date.available |
2021-08-23T12:08:34Z |
|
dc.date.issued |
2019-12-26 |
|
dc.identifier.citation |
AYDOĞDU, Ş. (2020). BLOK TABANLI PROGRAMLAMA ETKİNLİKLERİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ PROGRAMLAMAYA İLİŞKİN ÖZ YETERLİLİK ALGILARINA VE HESAPLAMALI DÜŞÜNME BECERİLERİNE ETKİSİ. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 10(1), 303-320. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/4162 |
|
dc.description.abstract |
21. yy becerileri incelendiğinde programlama öğretimi günümüzde oldukça önemlidir. Programlama öğretiminde, hesaplamalı düşünme becerilerinin ve öz yeterlilik algısının geliştirilmesi bu becerinin kazandırılmasında anahtar roldedir. Bu araştırmanın amacı, blok tabanlı programlama etkinliklerinin öğretmen adaylarının programlamaya ilişkin öz yeterlilik algıları ve hesaplamalı düşünme becerileri üzerindeki etkisinin incelenmesidir. Tek grup ön test-son test olarak yürütülen bu araştırmada öğretmen adaylarına 4 hafta boyunca toplamda 16 saat blok tabanlı programlama etkinlikleri yaptırılmıştır. Araştırma sonucunda, blok tabanlı programlama etkinliklerinin öğretmen adaylarının programlamaya ilişkin öz yeterlilik algıları üzerinde olumlu etkisi olmuştur. Buna karşın, yapılan etkinliklerin öğretmen adaylarının hesaplamalı düşünme becerileri üzerinde etkisi olmadığı görülmüştür. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.relation.isversionof |
10.17943/etku.649585 |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Blok tabanlı programlama |
tr_TR |
dc.subject |
Scratch |
tr_TR |
dc.subject |
Hesaplamalı düşünme becerisi |
tr_TR |
dc.subject |
Programlama öz yeterliliği |
tr_TR |
dc.title |
Blok tabanlı programlama etkinliklerinin öğretmen adaylarının programlamaya ilişkin öz yeterlilik algılarına ve hesaplamalı düşünme becerilerine etkisi |
tr_TR |
dc.title.alternative |
The effect of block-based programming activities on pre-service teachers’ computer programming self-efficacy and computational thinking skills |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ Kuram ve Uygulama |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü/bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
255106 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
10 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
303 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
320 |
tr_TR |