Öğrenme Analitiği Göstergelerinin Sınıflandırılması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Güyer, Tolga
dc.contributor.author Somyürek, Sibel
dc.contributor.author Atasoy, Bilal
dc.contributor.author Yurdugül, Halil
dc.contributor.author Ünal, Mertcan
dc.contributor.author Aydoğdu, Şeyhmus
dc.date.accessioned 2021-08-23T11:51:25Z
dc.date.available 2021-08-23T11:51:25Z
dc.date.issued 2018-09-12
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/4156
dc.description.abstract Öğrenme analitikleri, öğrenmeyi ve öğrenmenin gerçekleştiği ortamları daha iyi anlayabilmek amacıyla öğrenenlerle ilgili olarak gerçekleştirilecek her türlü ölçüm, veri toplama, analiz ve raporlama etkinliklerinin bir bütünüdür (Siemens ve Long, 2011, s. 34). Öğrenme analitiği alanı, öğrenenlerin ve öğrenme süreçlerinin analiz edilmesine ve öğrenme sistemlerinin kanıta dayalı geliştirilmesine odaklanmaktadır (Shum, 2012’den akt. Bozkurt, 2016). İlk olarak pazarlama alanında, ticari şirketlerin müşteri profillerini çözümlemeye yönelik olarak kullandıkları, “web analitikleri”, son yıllarda eğitimin farklı kademelerinde gerçekleştirilen araştırmalarda karşımıza çıkmaya başlamıştır. İnternete ulaşımın daha kolay ve ucuz olması, günümüzde internet temelli uzaktan eğitimin de popülerliğini artırmıştır. İnternet temelli uzaktan eğitim ortamlarında öğrenenler, ağırlıklı olarak kendilerine eş zamansız olarak sunulan dijital içerikleri ve etkileşim araçlarını kullanırken, öğretmen ve öğrenciler belirli aralıklarla eş zamanlı olarak canlı oturumlarla yüz yüze gelmektedirler. Halihazırda kullanılan pek çok uzaktan eğitim ortamında öğrenme içerikleri olabildiğince zengin dijital materyal ile desteklenmektedir. Öğrenenlerin bu içeriklerle, etkileşim araçlarıyla ya da öğret men ve diğer öğrenenlerle etkileşimlerinin analiz edilmesi ve yorumlanması, öğrenmeyle ilişkili davranış modellerinin belirlenmesi ve öğrenmenin iyileştirilmesi için önemlidir. Öğrenenlerin davranış modellerinin incelenmesi, farklılıklarının ortaya konması ve bu doğrultuda onlara kişiselleştirilmiş öğrenme ortamları sunulmasına odaklanan uyarlanabilir system çalışmaları son yılların öne çıkan diğer bir çalışma alanıdır (Ahn ve Brusilovsky, 2013; Gwizdka ve Spence, 2007; Azevedo, 2007; Witherspoon vd., 2008; Bol ve Garner, 2011; Jeske vd., 2014; Güyer ve Çebi, 2015; Somyürek ve Yalın, 2014). Bu ortamlarda öğrencinin gezinme davranışları, etkileşim araçlarını kullanma durumu ya da iletişim tercihleri gibi öğrenmeyi olumlu veya olumsuz yönde etkileyen etkenleri n belirlenmesi ve ardından buna uygun şekilde içeriklerin, gezinmenin ve araçların kişiselleştirilmesi gerçekleştirilmektedir (Fırat, 2015). Öğrenme analitikleri, öğrenen, içerik ve etkileşim ile ilgili verilerdeki eğilimleri ortaya koyma yeteneği ve ileriye dönük kestirimde bulanabilme özelliği ile uyarlanabilir sistemlerin geliştirilmesi için önemli bir çözüm olarak belirmektedir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject öğrenme analitikleri tr_TR
dc.subject öğrenme analitiği göstergesi tr_TR
dc.title Öğrenme Analitiği Göstergelerinin Sınıflandırılması tr_TR
dc.type conferenceObject tr_TR
dc.relation.journal ITTES 2018 tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.contributor.authorID 9077 tr_TR
dc.contributor.authorID 133481 tr_TR
dc.contributor.authorID 133482 tr_TR
dc.contributor.authorID 169183 tr_TR
dc.contributor.authorID 57658 tr_TR
dc.contributor.authorID 255106 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster