dc.contributor.author |
Erkutlu, Hakan |
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:28:50Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:28:50Z |
|
dc.date.issued |
2012 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/3860 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı psikolojik dayanıklılık ve öz-izlemenin örgütsel politika ve çalışanın tükenmişliği arasındaki ilişkideki düzenleyici rollerini araştırmaktır. Bu çalışmanın örneklemini 2010-2011 ilkbahar döneminde Ankara, İstanbul, Adana, Antalya, Samsun, Kahramanmaraş, Adıyaman ve Gaziantep’te rassal metotla seçilen 112 lisedeki 1344 lise öğretmeni oluşturmaktadır. Örgütsel politika, örgütsel politika algılama anketi kullanılarak ölçülmüştür. Öğretmenin tükenmişliği, psikolojik dayanıklılık ve öz-izlemeyi değerlendirmek için sırasıyla Maslach tükenmişlik envanteri, Kişisel bakış açıları anketi III-R ve Öz-izleme anketi kullanılmıştır. Bu çalışmada, hipotezlerin test edilmesinde düzenlenmiş hiyerarşik regresyon analizi kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçları, liselerde örgütsel politika ile öğretmen tükenmişliği arasında olumlu bir ilişki bulunduğunu göstermektedir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
eng |
tr_TR |
dc.publisher |
Hacettepe Üniversitesi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Örgütsel politika |
tr_TR |
dc.subject |
Psikolojik dayanıklılık |
tr_TR |
dc.title |
Impact of psychological hardiness and self-monitoring on teacher burnout |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
43640 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
43 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
186 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
197 |
tr_TR |