Teknolojik pedagojik alan bilgisi modelinin ilkokul matematik öğretimine uygulanması: Ölçek uyarlama çalışması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Sarı, Mehmet Hayri
dc.contributor.author Bostancıoğlu, Ali
dc.date.accessioned 2021-07-08T08:39:13Z
dc.date.available 2021-07-08T08:39:13Z
dc.date.issued 2018-01-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3730
dc.description.abstract The present study aimed to adapt the Technological Pedagogical and Content Knowledge (TPACK) for mathematics teaching questionnaire into Turkish for classroom teachers who work in public schools. There were three stages in the questionnaire adaptation process. The questionnaire’s language validity was established in the first stage, validity in the second and reliability in the third stage. Exploratory Factor Analysis (EFA, n= 372) and Confirmatory Factor Analysis (CFA, n= 310) have been utilized in establishing the validity of the questionnaire. A four-factor solution emerged as a result of EFA: 1) Knowledge of Teaching Mathematics with Technology (KTMT); 2) Knowledge of Teaching Mathematics (KTM); 3) Content Knowledge for Mathematics (CKM); and 4) Technology Knowledge (TK). Those four factors explained 62.20 % of the total variation in the questionnaire. In addition, the results of CFA suggested a good model fit and the internal consistency (α) for the whole questionnaire was calculated as .97. Total item correlation coefficients of all items were higher than .30. Evaluation of these results suggests that a valid and reliable Technological Pedagogical Content Knowledge questionnaire, which consists of 47 items under four subscales (KTMT, KTM, CKM, and TK), was developed. tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışma ile devlet okullarında görev yapmakta olan sınıf öğretmenlerine yönelik matematik öğretiminde teknolojik pedagojik alan bilgisi ölçeğinin Türkçeye uyarlanması amaçlanmıştır. Araştırmada ölçek uyarlama çalışması üç aşamada gerçekleştirilmiştir. Birinci aşamada ölçeğin dil geçerliliği, ikinci aşamada ölçeğin geçerliliği ve son aşamada ise ölçeğin güvenilirliği sağlanmıştır. Geçerlik çalışması kapsamında açımlayıcı faktör analizi (AFA, n= 372) ve doğrulayıcı faktör analizi (DFA, n= 310) yapılmıştır. AFA sonucunda ölçek 4 faktörlü bir yapı sergilemiştir: 1) Teknoloji ile Matematik Öğretimi Bilgisi (TMÖB), 2) Matematik Öğretimi Bilgisi (MÖB), 3) Matematik Alan Bilgisi (MAB) ve 4) Teknoloji Bilgisi (TB). Ölçekte yer alan bu 4 faktör ise; tüm ölçekteki maddelerin % 62.20’sini açıklamaktadır. DFA sonuçları elde edilen modelin geçerliliğinin iyi olduğunu göstermiştir ve ölçeğin iç tutarlılığı (α) .97 olarak hesaplanmıştır. Madde toplam korelâsyonu katsayılarının ise .30’dan büyük olduğu bulunmuştur. Tüm bu elde edilen veriler değerlendirildiğinde ilkokul matematiğine yönelik 47 maddelik ve dört alt boyuttan (TMÖB, MÖB, MAB ve TB) oluşan güvenilir ve geçerli bir ölçek elde edilmiştir. tr_TR
dc.language.iso eng tr_TR
dc.relation.isversionof 10.30831/akukeg.368836 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Technological pedagogical and content knowledge tr_TR
dc.subject TPACK tr_TR
dc.subject Technology tr_TR
dc.subject Primary mathematics tr_TR
dc.subject Primary school teacher tr_TR
dc.subject Teknolojik pedagojik alan bilgisi tr_TR
dc.subject TPAB tr_TR
dc.subject Teknoloji tr_TR
dc.subject İlkokul matematik tr_TR
dc.subject Sınıf öğretmeni tr_TR
dc.title Teknolojik pedagojik alan bilgisi modelinin ilkokul matematik öğretimine uygulanması: Ölçek uyarlama çalışması tr_TR
dc.title.alternative Application of technological pedagogical content knowledge framework to elementary mathematics teaching: A scale adaptation study tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Kuramsal Eğitimbilim Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/sınıf eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 103243 tr_TR
dc.identifier.volume 11 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 296 tr_TR
dc.identifier.endpage 317 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster