dc.contributor.author |
Erol, Günay |
|
dc.contributor.author |
Hassan, Azize |
|
dc.date.accessioned |
2021-07-06T09:25:55Z |
|
dc.date.available |
2021-07-06T09:25:55Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier.citation |
Erol, G. ve Hassan, Azize (2014). Gençlerin sosyal medya kullanımı ve sosyal medya kullanımının tatil tercihlerine etkisi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(31), 804-812. |
tr_TR |
dc.identifier.issn |
1307-9581 |
|
dc.identifier.uri |
https://www.sosyalarastirmalar.com/articles/using-of-social-media-of-young-people-and-effects-of-using-social-media-on-holiday-preferences.pdf |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/3617 |
|
dc.description.abstract |
Sosyal medya her geçen gün bireyler arasında yayılan bir internet ortamı olmaktadır.
Özellikle gençler tarafından büyük ilgi gören sosyal medya bireylerin tatil tercihleri yaparken dahi faydalandığı kaynaklardan biri konumundadır. Bu çalışmanın amacı gençlerin sosyal medya kullanımını ve gençlerin sosyal medya kullanımının tatil tercihleri üzerindeki etkisini belirlemektir. Bu amaçla çalışmada gençlerin sosyal medya kavramına bakışı, sosyal medya kullanımı ve sosyal medya turizm ilişkisi incelenmiştir. Çalıma 3-26 Aralık 2013 tarihleri arasında Ankara, Balıkesir, Eskişehir, Karaman, Nevşehir ve Şanlıurfa illerinde okuyan üniversite öğrencileri üzerinde uygulanmış ve 524 anket formu ile sonuçlara ulaşılmaya çalışılmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre gençlerin tatil tercihlerinde sosyal medyadan nispeten (3,52) etkilendikleri, sosyal medyanın tatil tercihleri üzerindeki etkileri ile sosyal medyada harcanılan zaman arasında anlamlı bir
farklılık bulunmuştur. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Uluslararası sosyal araştırmalar dergisi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Sosyal medya |
tr_TR |
dc.subject |
Turizm |
tr_TR |
dc.subject |
Genç |
tr_TR |
dc.subject |
Tatil tercihi |
tr_TR |
dc.subject |
Social media |
tr_TR |
dc.subject |
Tourism |
tr_TR |
dc.subject |
Young |
tr_TR |
dc.subject |
Holiday preferences |
tr_TR |
dc.title |
Gençlerin sosyal medya kullanımı ve sosyal medya kullanımının tatil tercihlerine etkisi |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Using of social media of young people and effects of using social media on holiday preferences |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Uluslararası sosyal araştırmalar dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/Ürgüp Sebahat ve Erol Toksöz turizm meslek yüksekokulu/seyahat-turizm ve eğlence hizmetleri bölümü/turizm ve seyahat hizmetleri pr. |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
113499 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0001-8288-998X |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
7 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
31 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
804 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
812 |
tr_TR |