Otel işletmeciliğinde pazar yönlülük ve pazar yönlülük performans ilişkisi üzerine bir araştırma ve sonuçları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Eren, Duygu
dc.contributor.author Çakıcı, Abdulcelil
dc.date.accessioned 2021-07-02T06:40:04Z
dc.date.available 2021-07-02T06:40:04Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.citation ÇAKICI, A. C., & EREN, D., (2005). OTEL İŞLETMECİLİĞİNDE PAZAR YÖNLÜLÜK VE PAZAR YÖNLÜLÜK-PERFORMANS İLİŞKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA VE SONUÇLARI. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 23(1), 157-178. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3449
dc.description.abstract Pazar yönlülük, pazarlama anlayışının uygulanması olarak kabul edilmektedir. Yönetsel açıdan ele alındığında, pazar yönlülüğün (1) bilginin toplanması, (2) bilginin yayımı ve (3) tepkinin oluşturulması boyutları bulunmaktadır. Türkiye’de faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinin pazar yönlülüklerini, pazar yönlülükleri ile performansları arasındaki ilişkiyi tespit etmek üzere, 2002 yılında bir araştırma yapılmıştır. Araştırmada orijinali Kohli ve Jaworski (1990) tarafından geliştirilen MARKOR ölçeğini biraz daha geliştiren Matsuno, Mentzer ve Rentz’in (2000) yeni ölçeği kullanılmıştır. Türkçe’ye çevrilen ölçek, otel işletmeciliğine uyarlanmıştır. Araştırma sonunda, yıldız sayısı (dört ve beş) ve yönetim türü (zincir, grup ve bağımsız) bakımından otel işletmelerinin pazar yönlülüklerinin farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Ayrıca, pazar yönlülük ile performans arasında istatistiki açıdan anlamlı pozitif yönde bir ilişki belirlenmiştir. tr_TR
dc.description.abstract Market orientation is considered as the implementation of marketing philosophy. From managerial perspective, market orientation has three dimensions: 1) market intelligence, 2) dissemination of intelligence, and 3) responsiveness. In order to determine market orientation level of hotel companies and relationship between market orientation and performance of hotels, a survey research was conducted at four and five star hotels operating in Turkey in 2002. The original MARKOR (market orientation) scale was suggested by Kohli and Jaworski (1990), but in the survey, improved version of MARKOR scale developed by Matsuno, Mentzer and Rentz (2000) was used. The improved version having been translated into Turkish was adapted to hotel business. At the end of the research, it is found that market orientation of hotels is statistically different with respect to the type of management (chain, group and independent) and star of the hotel (four and five). Furthermore, statistically significant positive relationship between market orientation and performance of the hotels was determined. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Pazar yönlülük tr_TR
dc.subject Otel tr_TR
dc.subject Market orientation tr_TR
dc.subject Hotel tr_TR
dc.title Otel işletmeciliğinde pazar yönlülük ve pazar yönlülük performans ilişkisi üzerine bir araştırma ve sonuçları tr_TR
dc.title.alternative A survey research on market orientation and market orientation performance relationship in hotel companies tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 58873 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-9959-9521 tr_TR
dc.contributor.authorID 1380 tr_TR
dc.identifier.volume 23 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 157 tr_TR
dc.identifier.endpage 178 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster