Okul öncesi öğretmenlerinin Türkçe dil etkinliklerini gerçekleştirmelerine yönelik görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Köksal, Onur
dc.contributor.author Tükel, Ayşen
dc.contributor.author Duman, Aliye
dc.date.accessioned 2021-06-28T08:19:43Z
dc.date.available 2021-06-28T08:19:43Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3215
dc.description.abstract Okul öncesi eğitim kurumlarının amaçlarını gerçekleştirmesi okul öncesi eğitim programlarının işlevsel ve etkili olmasıyla mümkün olabilir. Dolayısıyla okul öncesi eğitim programlarındaki etkinliklerin etkin bir şekilde gerçekleştirilmesi son derece önemlidir. Okul öncesi eğitim programlarının ana kazanımlarından biri Türkçeyi etkin ve güzel bir şekilde kullanabilmektir. Türkçeyi etkin bir şekilde kullanma çocukların sosyal yaşantılarının ve iletişim becerilerinin gelişmesinde oldukça önemli bir yere sahiptir. Bu sebeple okul öncesi eğitim programıyla paralel bir şekilde okul öncesi öğretmenlerinin çocukların dilsel gelişimlerini destekleyecek etkinlikleri gerçekleştirmeleri beklenir. Okul öncesi öğretmenlerinin Türkçe dil etkinliklerini etkili bir biçimde gerçekleştirebilmeleri öğretmenlerin Türkçe dil etkinliklerini gerçekleştirebilmelerine yönelik yeterliklerine bağlıdır. Bu araştırmada, okulöncesi öğretmenlerinin Türkçe dil etkinliklerini gerçekleştirmelerine yönelik görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Bu araştırma tarama modelinde olup 2014-2015 öğretim yılında Nevşehir il merkezinde ilkokul bünyesindeki anaokullarında görevli 9 okul öncesi öğretmenin görüşü alınarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veriler, nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme yoluyla toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel çözümleme tekniği kullanılmış ve elde edilen bulgular nicel olarak sunulmuştur. Çözümleme sürecinde, görüşülen bireylerin görüşlerini çarpıcı bir biçimde yansıtmak amacıyla doğrudan alıntılara da yer verilmiştir. Okul öncesi dönemin çocuğun dil gelişimi açısından kritik bir zaman dilimi olması nedeniyle Türkçe dil etkinliklerine gün içerisinde öğrenci merkezli uygulama ve zengin uyarıcılarla yer verilmesi gerekmektedir. Yaptığımız araştırma ile okul öncesi öğretmenlerinin günlük eğitim akışı içerisinde Türkçe dil etkinliklerine yeterince yer vermedikleri belirlenmiştir. Planlanan etkinliklerin ise nitelik ve nicelik yönünden yetersiz olduğu görülmüş, öğretmenlerin uygulama sırasında karşılaştıkları benzer sorunlar açıkca ifade edilmiştir. Bu araştırma, okul öncesi öğretmenlerine Türkçe dil etkinlikleri ve yapılabilecek uygulamalar hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır. tr_TR
dc.description.abstract Pre-schools can only achieve their goals through functional and effective pre-school education programs. Therefore, effective implementation of activities in pre-school education programs is of crucial. One of the main attainments of pre-school education programs is using Turkish effectively. Effective use of Turkish has an important place in social lives and development of communicative skills of children. For this reason, in accordance with pre-school education programs, pre-school teachers are expected to implement activities that support linguistic development of children. Pre-school teachers’ implementing Turkish language activities effectively depends on their competencies related to implementing Turkish language activities. The purpose of the present research is determining pre-school teachers’ remarks on the implementation of Turkish language activities. The present research adopted survey model, and was conducted with the remarks of 9 pre-school teachers serving in preschools in the body of primary schools centre of the province of Nevsehir in 2014-2015 school year. Data of the research were collected through semi-structured interview method, which is a qualitative research method. Descriptive analysis technique was used for data analysis, and the obtained findings were presented qualitatively. Direct quotations of participants were included in the analysis in order to reflect their remarks more distinctively. Since pre-school period is a critical period for linguistic development of children, Turkish language activities should be included in the education with a student-centred implementation, and rich stimulants. The present research investigates whether pre-school teacher include Turkish language activities in the daily education adequately. It was observed that planned activities were inadequate in quality and quantity; and the related problems encountered by the teachers were stated clearly. The present research aims at providing pre-school teachers with information about Turkish language activities and practices they can use. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Okulöncesi eğitim tr_TR
dc.subject Türkçe etkinlikleri tr_TR
dc.subject Türkçe tr_TR
dc.subject Pre-school education tr_TR
dc.subject Turkish activities tr_TR
dc.subject Turkish tr_TR
dc.title Okul öncesi öğretmenlerinin Türkçe dil etkinliklerini gerçekleştirmelerine yönelik görüşleri tr_TR
dc.title.alternative Pre-school teacher’s remarks on the implementation of Turkish language activities tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal International Journal of Languages’ Education and Teaching tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/sağlık hizmetleri meslek yüksekokulu/çocuk bakımı ve gençlik hizmetleri bölümü/çocuk gelişimi pr. tr_TR
dc.contributor.authorID 102420 tr_TR
dc.identifier.startpage 2180 tr_TR
dc.identifier.endpage 2194 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster