dc.contributor.author |
Köksal, Onur |
|
dc.contributor.author |
Tükel, Ayşen |
|
dc.contributor.author |
Duman, Aliye |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-28T08:19:43Z |
|
dc.date.available |
2021-06-28T08:19:43Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/3215 |
|
dc.description.abstract |
Okul öncesi eğitim kurumlarının amaçlarını gerçekleştirmesi okul öncesi eğitim programlarının işlevsel ve etkili olmasıyla mümkün olabilir.
Dolayısıyla okul öncesi eğitim programlarındaki etkinliklerin etkin bir şekilde gerçekleştirilmesi son derece önemlidir. Okul öncesi eğitim
programlarının ana kazanımlarından biri Türkçeyi etkin ve güzel bir şekilde kullanabilmektir. Türkçeyi etkin bir şekilde kullanma çocukların
sosyal yaşantılarının ve iletişim becerilerinin gelişmesinde oldukça önemli bir yere sahiptir. Bu sebeple okul öncesi eğitim programıyla paralel
bir şekilde okul öncesi öğretmenlerinin çocukların dilsel gelişimlerini destekleyecek etkinlikleri gerçekleştirmeleri beklenir. Okul öncesi
öğretmenlerinin Türkçe dil etkinliklerini etkili bir biçimde gerçekleştirebilmeleri öğretmenlerin Türkçe dil etkinliklerini gerçekleştirebilmelerine
yönelik yeterliklerine bağlıdır. Bu araştırmada, okulöncesi öğretmenlerinin Türkçe dil etkinliklerini gerçekleştirmelerine yönelik görüşleri
belirlenmeye çalışılmıştır. Bu araştırma tarama modelinde olup 2014-2015 öğretim yılında Nevşehir il merkezinde ilkokul bünyesindeki
anaokullarında görevli 9 okul öncesi öğretmenin görüşü alınarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veriler, nitel araştırma yöntemlerinden yarı
yapılandırılmış görüşme yoluyla toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel çözümleme tekniği kullanılmış ve elde edilen bulgular nicel olarak
sunulmuştur. Çözümleme sürecinde, görüşülen bireylerin görüşlerini çarpıcı bir biçimde yansıtmak amacıyla doğrudan alıntılara da yer
verilmiştir. Okul öncesi dönemin çocuğun dil gelişimi açısından kritik bir zaman dilimi olması nedeniyle Türkçe dil etkinliklerine gün içerisinde
öğrenci merkezli uygulama ve zengin uyarıcılarla yer verilmesi gerekmektedir. Yaptığımız araştırma ile okul öncesi öğretmenlerinin günlük
eğitim akışı içerisinde Türkçe dil etkinliklerine yeterince yer vermedikleri belirlenmiştir. Planlanan etkinliklerin ise nitelik ve nicelik yönünden
yetersiz olduğu görülmüş, öğretmenlerin uygulama sırasında karşılaştıkları benzer sorunlar açıkca ifade edilmiştir. Bu araştırma, okul öncesi
öğretmenlerine Türkçe dil etkinlikleri ve yapılabilecek uygulamalar hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Pre-schools can only achieve their goals through functional and effective pre-school education programs. Therefore, effective implementation of
activities in pre-school education programs is of crucial. One of the main attainments of pre-school education programs is using Turkish
effectively. Effective use of Turkish has an important place in social lives and development of communicative skills of children. For this reason, in
accordance with pre-school education programs, pre-school teachers are expected to implement activities that support linguistic development of
children. Pre-school teachers’ implementing Turkish language activities effectively depends on their competencies related to implementing
Turkish language activities. The purpose of the present research is determining pre-school teachers’ remarks on the implementation of Turkish
language activities. The present research adopted survey model, and was conducted with the remarks of 9 pre-school teachers serving in preschools in the body of primary schools centre of the province of Nevsehir in 2014-2015 school year. Data of the research were collected through
semi-structured interview method, which is a qualitative research method. Descriptive analysis technique was used for data analysis, and the
obtained findings were presented qualitatively. Direct quotations of participants were included in the analysis in order to reflect their remarks
more distinctively. Since pre-school period is a critical period for linguistic development of children, Turkish language activities should be
included in the education with a student-centred implementation, and rich stimulants. The present research investigates whether pre-school
teacher include Turkish language activities in the daily education adequately. It was observed that planned activities were inadequate in quality
and quantity; and the related problems encountered by the teachers were stated clearly. The present research aims at providing pre-school
teachers with information about Turkish language activities and practices they can use. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Okulöncesi eğitim |
tr_TR |
dc.subject |
Türkçe etkinlikleri |
tr_TR |
dc.subject |
Türkçe |
tr_TR |
dc.subject |
Pre-school education |
tr_TR |
dc.subject |
Turkish activities |
tr_TR |
dc.subject |
Turkish |
tr_TR |
dc.title |
Okul öncesi öğretmenlerinin Türkçe dil etkinliklerini gerçekleştirmelerine yönelik görüşleri |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Pre-school teacher’s remarks on the implementation of Turkish language activities |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
International Journal of Languages’ Education and Teaching |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/sağlık hizmetleri meslek yüksekokulu/çocuk bakımı ve gençlik hizmetleri bölümü/çocuk gelişimi pr. |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
102420 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
2180 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
2194 |
tr_TR |