Çocuk gelişimi programı öğrencilerinin fen etkinliklerine yönelik tutumlarının incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Tükel, Ayşen
dc.contributor.author Yıldız, Seçil
dc.date.accessioned 2021-06-28T08:16:43Z
dc.date.available 2021-06-28T08:16:43Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3214
dc.description.abstract Fen eğitimi günlük yaşamda gerekli olan bilginin öğrenilmesini sağlayarak evrensel sorunları çözme yeteneği kazandırır. Bu nedenle okul öncesi fen ekinlikleri, Fen ile ilgili temel kavramlar göz önüne alınarak hazırlanmalıdır. Okul öncesi eğitim kurumlarında, okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin yanı sıra çocuk gelişimi programı öğrencileri de uygulama yapmaktadır. Uygulamalar öncesinde günlük planlar öğrenciler tarafından hazırlanmaktadır. Öğrencilerin günlük planlarda fen etkinliklerine yer verme durumları, fen eğitimine bakış açıları, fen öğretimi yöntemleri, konu ile ilgili öğretim öncesi hazırlık durumları önem arz etmektedir. Bu bağlamda araştırmada Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Çocuk Gelişimi Programı 2. Sınıf öğrencilerinin fen eğitimine yönelik tutumları ele alınmıştır. Betimsel tarama yöntemine dayalı olarak yürütülen çalışmada veriler ‘Okul Öncesi Öğretmenlerinin Fen Öğretimine Yönelik tutum Ölçeği’ kullanılarak elde edilmiştir. 77 öğrencinin katıldığı araştırmada elde edilen veriler SPSS paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre öğrencilerin tamamına yakınının fen etkinliklerini yaparken kendilerini rahat hissettiklerini, fen öğretmek için gerekli olan bilimsel bilgi düzeyine sahip olduklarını ve uygulamalar sırasında kendilerini rahat hissettiklerini ifade etmişlerdir. Katılımcıların yarısından fazlasının bu yaş grubundaki çocuklara yönelik fen öğrenme yöntem ve süreçlerini bildikleri ortaya çıkmıştır. Çocuk gelişimi öğrencilerinin sınıflarında deneysel etkinlikler yaptıkları, fen etkinliklerinde kullanmak üzere farklı materyal ve nesneleri topladıkları, sınıf içindeki farklı materyalleri de bu amaçla kullanma eğiliminde oldukları görülmüştür tr_TR
dc.description.abstract Science education gives the ability to solve universal problems by learning the necessary knowledge in everyday life. For this reason, basic concepts related to science should be prepared by taking preschool science activities into consideration. As well as preschool teachers in preschool educational institutions, students of child development programs also practice in these institutions. The daily plans are prepared by these students before the application. Use of science activities in daily plans by students, their viewpoint about science education, methods to teach science and preparations before preteaching have importance. Within this context, the attitudes of sophomores studying at Child Development Program in Vocational School of Higher Education of Nevsehir Haci Bektaş Veli University Health Services towards science education is discussed. In the study conducted based on the descriptive survey method, the data have been obtained by using the 'Attitudes of Preschol Teachers towards Science Education'. The data obtained in the study to which 77 students participated have been analyzed using the SPSS package program. According to the findings of the research, almost all of the students stated that they feel comfortable while conducting science activities, they have the necessary scientific knowledge level to teach science and they feel comfortable during the applications. It has been revealed that half of the participants know the method and process of science learning towards children at this age group. It is also seen that the students of child development program do experiments in their classes, collect different materials and objects to use at science activities and they are in tendency to use different materials in class for this purpose. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Fen tr_TR
dc.subject Fen eğitimi tr_TR
dc.subject Fene yönelik tutum tr_TR
dc.subject Science tr_TR
dc.subject Science education tr_TR
dc.subject Attitude towards science tr_TR
dc.title Çocuk gelişimi programı öğrencilerinin fen etkinliklerine yönelik tutumlarının incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative Examining attitudes of child development program students towards scientific activities tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/sağlık hizmetleri meslek yüksekokulu/çocuk bakımı ve gençlik hizmetleri bölümü/çocuk gelişimi pr. tr_TR
dc.contributor.authorID 102420 tr_TR
dc.identifier.volume 4 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 128 tr_TR
dc.identifier.endpage 143 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster