Güzel sanatlar fakültelerindeki öğrencilerin sanat okuryazarlık düzeyleri üzerine bir araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özer, Burcu
dc.date.accessioned 2021-06-25T08:55:09Z
dc.date.available 2021-06-25T08:55:09Z
dc.date.issued 2018-04-29
dc.identifier.citation Burcu Özer , (22). GÜZEL SANATLAR FAKÜLTELERİNDEKİ ÖĞRENCİLERİN SANAT OKURYAZARLIK DÜZEYLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Ekev Akademi Dergisi, 73, p. 441-450. Doi: 10.17753/Ekev858. tr_TR
dc.identifier.issn 2148-0710
dc.identifier.uri http://www.ekevakademi.org/Makaleler/2088043778_20%20Burcu%20OZER.pdf
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3125
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, Güzel Sanatlar Fakültelerinde eğitim görmekte olan Müzik, Resim ve Seramik bölümü öğrencilerinin sanat alanındaki okuryazarlık düzeylerini belirlemektir. Bu amaçla Nevşehir Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik ve resim bölümünden her 3 sınıftan 40 ar öğrenci, seramik bölümünde ise sınıf mevcuduna göre her sınıftan 10 öğrenci çalışma grubunu oluşturmuştur. Betimsel bir çalışma olan bu araştırmada tarama modeli ile nicel veri toplama tekniklerinden yararlanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde tek yönlü varyans (One-way Anova) analizi, sınıf değişkeni ve grupların kendi içindeki okuryazarlık düzeyleri arasındaki farkların anlamlılık düzeylerini belirlemek için kullanılmış, hangi gruplar arasında farklılık olduğunu belirlemek için Tukey HSD testi uygulanmıştır. Üç grup arasındaki bölüm değişkene ilişkin farkı görebilmek için yapılan One-way Anova testi sonuçlarına bakıldığında anlamlılık değeri 0,072<.05, sınıf değişkenine göre ise 0,001<.05 olarak bulunmuştur. Bu durumda gruplar arasında sanat okuryazarlığı bölüm değişkenine göre fark göstermezken, sınıf düzeyi yükseldikçe okuryazarlık düzeylerinin yükseldiği sonucuna ulaşılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study is to determine the literacy levels of the students in the field of Music, Painting and Ceramics education in Fine Arts Faculties. Research group is composed from Nevsehir University Fine Arts Faculty depertments of Music (40 students in each 3 class), Painting (40 students in each 3 class) and Ceramic of students (10 students in each 3 class). This research is a descriptive field studies, literature and have been applied to quantitative research techniques. Quantitative data on independent samples to find the differences between the literacy levels of theree groups One-Way Anova was performed. All three groups of independent samples for levels of significance in the differences class levels and their levels of literacy and One-Way Anova test to show that differences between the groups were administered the Tukey HSD test. Consedering the results of the One-Way Anova test done to see the difference between three groups appear to be significant value 0,0072<0,5, class level differenceces value 0,0001<0,5. According to this result, art literacy among groups did not differ according to department variable but as the class level increases, the level of art literacy increases. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Ekev akademi tr_TR
dc.relation.isversionof Doi Number :http://dx.doi.org/10.17753/Ekev858 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject güzel sanatlar tr_TR
dc.subject sanat okuryazarlığı tr_TR
dc.subject müzik tr_TR
dc.subject resim tr_TR
dc.subject seramik. tr_TR
dc.subject fine arts tr_TR
dc.subject art literacy tr_TR
dc.subject music tr_TR
dc.subject painting tr_TR
dc.subject ceramic. tr_TR
dc.title Güzel sanatlar fakültelerindeki öğrencilerin sanat okuryazarlık düzeyleri üzerine bir araştırma tr_TR
dc.title.alternative An investigation of the level in art literacy of students in fine arts faculties tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Sosyal Bilimler EKEV AKADEMİ Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacıbektaş Veli Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Sahne Sanatları Bölümü, Müzik Anabilim Dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 137416 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-9219-1291 tr_TR
dc.identifier.volume 22 tr_TR
dc.identifier.issue 73 tr_TR
dc.identifier.startpage 441 tr_TR
dc.identifier.endpage 450 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster