Günlük yaşanun en önemli boyutlarından biri iktisadlr. Yaşanun bu boyutu dint literatUrde genellikle "nzık" konusu olarak incelenir. İncelenen ayetlerde genelde iktisadi hayabn, özelde ise, nzkın, iman-amel-cThlak üçlüsüyle ilişki içinde olupolmaması durumuna göre, dünyevi hayabn daha huzurlu veya . tam tersi sıkınblı bir hayat şeklinde olacagı Kur'an pasajlarında ifadesini bulmaktadır. Yine çeşitli ayetlerde nzkı vermede fail konwnunda hep "Allah" vardır: İnsaplan zengin-fakir yapan, nzıklan daraltan-genişletei\, taksim eden vs.
Bu husus tamamen Kur'an'ın ifade özetliginden yani, onun Allah-merkezli (theosentric) oluşundan kaynaklanmaktadır. Allah'ın insanı nzıklandırması, öz itioariyle insanın yeryüzünde yaşamını saglayacak olan bütün nzıklan .orada yaratması, hazırlamasıdır. Allah'ın insaniann nzıklannı "genişletmesi", "daraltması" veya "taksim etmesi" ifadelerini Kur'an bütünlügü ve ifade özellikleri çerçevesinde anlamaya çalışılırsa, bunlann insarılıgın evrendeki nzıklan, doguştan getirdikleri veya sonradan elde ettikleri güç ve yeteneklerle ele geçirme sürecini ifade ettigi görülür. İnsanlan bu kapasitelerde yanitan ise Allah'tır. Kısaca, Allah'ın kullarına nzık vermesindeki yasası, kendi seçimleriyle sanldıklan sebepler sayesinde nzkın kullara ulaşması, Allah'ın, o sebepleri nzık kazanmaya götürücü vesile ve o sebepleri onlara kolaylaştırması, çalışmak suretiyle onlan nzık kazanmaya çagırması ve hatta bunu ernretmesidir.
Econornics is one of the utmost aspects of the daily life. This aspect of the life ls generally stuclied as the 'food' subject in religious literature. Whether the wordly life wiU be more peaceful or contrarily troubled ıs mentioned in Qur'an passages with regard and respect to the existence or lackness of relation ôf the econornic life -in general-, and of food (nzk) -in specific case- with faith-practice-morals triangle. Moreover, in most verses, there is always Allah in position of giving food for everything, who makes people rich or poor, clirninishes. and expands and distributes the food .
This case sources from just Qur'an's characteristic of expression, i.e, from its being theosentric. Allah's feeding of man means, in fact, His preparation and creation of all necessities and requirements for man to survive in the world. If the terms 'God's 'expansion', 'dirninishion' or' distribution! of.food' are studied in context of Qur'an, it can be seen that these express the process of capturing/gaining thefoodin the Cosmos by means of innate or acquired power and skiUs. lt is Allah who created man at certain capacities. In short, the rule of Allah in giving food is arrival of food by means which man choose on his own, and that Allah facilitates theie means to become opportunity to reach food, and calls, even orders, for eaming food.