Müze ziyaretçilerinin hizmet kalitesi algılamaları: göreme açık hava müzesi örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yılmaz, İbrahim
dc.date.accessioned 2021-06-23T08:49:01Z
dc.date.available 2021-06-23T08:49:01Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.issn 1300-4220
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2953
dc.description.abstract Araştırmanın amacı, müze ziyaretçilerinin hizmet kalitesi algılamalarının ölçülmesidir. Araştırma, tarihi Kapadokya Bölgesi sınırları içerisinde bulunan Göreme Açık Hava Müzesi’nde gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak anketten yararlanılmıştır. Araştırmaya kolayda örnekleme yöntemiyle seçilen toplam 308 ziyaretçi katılmıştır. Araştırma sonunda ziyaretçilerin hizmet kalitesi algılamalarının dört faktörlü bir yapıya sahip olduğu belirlenmiştir. Bu faktörler “hizmete ilişkin fiziksel unsurlar”, “sergilere ilişkin unsurlar”, “empati” ile “fiyat ve diğer hizmet unsurları”dır. Ziyaretçiler, Müze’de kendilerine verilen hizmeti bütün faktörler açısından orta düzeyde değerlendirmişlerdir. Bir başka ifadeyle, ziyaretçiler kendilerine daha kaliteli hizmet verilmesini beklemektedirler. Empati, ziyaretçilerin en yüksek kalite algılamasına sahip olduğu faktör iken, fiyat ve diğer hizmet unsurları faktörü ise en düşük algılama değerine sahiptir. Ziyaretçilere göre Müze’deki genel hizmet kalitesi de orta düzeydedir ve genel hizmet kalitesini en iyi açıklayan faktör, hizmete ilişkin fiziksel unsurlardır. Ayrıca, daha önce Müze’yi ziyaret edenlerin genel kalite algılaması, Müze’yi ilk kez ziyaret edenlerden yüksek çıkmıştır. tr_TR
dc.description.abstract The aim of the study is to measure quality perceptions of the museum visitors. The study was conducted in the Göreme Open Air Museum situated in historical Cappadocia Region. A self administrated questionnaire was used to gather information. A total of 308 visitors were included in the study with a convenience sampling method. At the end of the study, it has been determined that visitors’ perceptions of service quality have a four-factor structure. These factors are “the physical elements of the service”, “elements of the exhibitions”, “empathy”, and “price and other service elements”. According to visitors, in terms of all the factors the service quality of the Museum is at the moderate level. In other words, visitors are expecting more improved services from the Museum in all service quality factors. Visitors have the highest service quality perception on empathy, and the lowest on price and other service elements. Overall service quality of the Museum is at the moderate level and the physical elements of the service is the most important dimension in predicting visitors’ overall service quality evaluation. It is also revealed that overall service quality perception of the repeat visitors is higher than first time visitors. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess tr_TR
dc.subject Hizmet kalitesi, müze, performans ölçümü tr_TR
dc.title Müze ziyaretçilerinin hizmet kalitesi algılamaları: göreme açık hava müzesi örneği tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Anatolia turizm araştırmaları dergisi tr_TR
dc.contributor.department NEVÜ, Turizm Fakültesi, Turizm Rehberliği Bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 166953 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster