Bu çalışmanın amacı, Nevşehir ilinde faaliyet gösteren konaklama işletmelerinde mutfak personelinin algılanan dışsal prestij ve işe adanmışlığa yönelik eğilimlerini ölçerek yenilik performansına etkisini belirlemektir. Ayrıca bu çalışma yenilik performansını artırmak isteyen konaklama işletmeleri yöneticilerine yol gösterici bir kaynak olmaktadır. Benzer şekilde, işletme sahiplerinin yenilik performansı çalışmalarına yön vermeleri açısından son derece önemli bir çalışma niteliği taşımasının yanı sıra, yenilik performansını etkileyen değişkenleri öğrenmelerinde bir yol gösterici kaynak olmaktadır. Bu amaçla, algılanan dışsal prestij, işe adanmışlık ve yenilik performansı arasındaki etkileşimin teorik arka planı irdelenerek yapısal bir model önerilmiş ve bu model uygun istatistiksel analizler ile test edilmiştir. Algılanan dışsal prestij, işe adanmışlık ve yenilik performansının ölçülmesi için daha önceden geliştirilmiş ölçekler kullanılmıştır. Çalışma kapsamına Nevşehir ilinde faaliyet gösteren konaklama işletmelerinde görev yapan mutfak çalışanları dahil edilmiştir. Veriler anket tekniği ile toplanmıştır. Yapılan analizler sonucunda, algılanan dışsal prestij ile yenilik performansı arasında pozitif yönlü bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Benzer şekilde, işe adanmışlık ve yenilik performansı arasında pozitif yönlü bir ilişki olduğu görülmüştür. Ayrıca algılanan dışsal prestij ile işe adanmışlık arasında pozitif yönlü anlamlı bir etkileşimin olduğu ve bu iki bağımsız değişkenin yenilik performansını olumlu yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır.
The aim of this study is to determine the effect of kitchen personnel on perceived external prestige and job
engagement in hospitality enterprises operating in Nevşehir province and its effect on innovation
performance. Similarly, it is an extremely important work for business owners to guide their innovation
performance studies. For this purpose, the theoretical background of the interaction between perceived
external prestige, job engagement and innovation performance was examined and a structural model was
proposed and tested with appropriate statistical analyzes. Previously developed scales were used to measure
perceived external prestige, job engagement and innovation performance. Kitchen workers working in
accommodation establishments operating in Nevşehir province were included in the scope of the study. As a
result of the analyzes, it has been determined that there is a positive relationship between perceived external
prestige and innovation performance. Similarly, there was a positive correlation between job engagement
and innovation performance. Data were collected by questionnaire technique. As a result of the research, it
is concluded that there is a positive positive interaction between perceived external prestige, job engagement
and also these two independent variables positively affect innovation performance.