dc.contributor.author |
Üstün, Emre |
|
dc.contributor.author |
Özçimen, Aycan |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-18T08:08:01Z |
|
dc.date.available |
2021-06-18T08:08:01Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/2722 |
|
dc.description.abstract |
Özet
Araştırmanın amacı ilköğretim müzik dersi
kazanımlarına ulaşılmasında hangi okul çalgısının
(blok flüt, bağlama, gitar) daha etkili olduğunun
belirlenmesidir. Araştırma deneysel niteliktedir.
Söz konusu amaca yönelik olarak deneysel
uygulamanın deney grupları üzerindeki etkisi
belirlenmiştir.
Araştırmanın çalışma grubunu Nevşehir İli 75.
Yıl İlköğretim Okulunun 6A-6B-6C şeklinde üç
şubeden oluşan 6. Sınıf öğrencileri
oluşturmaktadır. Blok flüt, bağlama ve gitar
çalgılarının müzik dersi kazanımlarında etkisini
ortaya çıkarmak amacıyla uzman görüşlerinden
faydalanılarak bilişsel giriş davranışları (ön
öğrenmeler) testi hazırlanmıştır. Deney grubunu
oluşturan her bir sınıfın kazanımları öğrenme ve
uygulama beceri düzeyleri 5’li Likert tipi
derecelendirme ölçeği ile değerlendirilmiştir.
Deney sonucunda elde edilen veriler SPSS
istatistik programı ile One Way Anova, Pearson
Korelasyon, Levene, Shapiro-Wilks, KruskallWallis
Varyans ve Scheffe testi kullanarak
değerlendirilmiştir.
Araştırma sonucunda süreç
içerisinde
kazanımlar üzerinde her üç çalgının da etkili
olduğu, uzman görüşleri incelendiğinde üç çalgının da farklı kazanımlarda başarı seviyesini
arttırdığı tespit edilmiştir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The purpose of the research is to determine
which school musical instrument (recorder,
bağlama, guitar) is more effective in reaching
music lesson acquisitions. The research is on an
experimental basis. In accordance with the
aforementioned purpose, the effect of the
experimental application on experimental
groups has been identified.
The work group of the research consists of 6th
grade students which are divided into three
groups, namely 6A-6B-6C, in 75. Yıl Primary
School in the city of Nevşehir. In order to
discover the impact of recorder, bağlama and
guitar on music class acquisitions, cognitive
entry behaviors (pre-acquisitions) test have been
designed by using expert view. Acquisitions and
level of learning and practice skills of each of the
classes which constitute the experiment group
have been evaluated by 5-point Likert scale.
Data gathered via the experiment have been
analyzed via SPSS statistical software with One
Way ANOVA, Pearson’s Correlation, Levene,
Shapiro-Wilks, Kruskal-Wallis, Variance, and
Scheffe tests.
In the results of the research, it has been
observed that all of the three instruments have an impact on acquisitions. When expert views
are examined, it was determined that all of the
three instruments increased the level of success
in different acquisitions. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
İlköğretim |
tr_TR |
dc.subject |
Müzik dersi |
tr_TR |
dc.subject |
Okul çalgıları |
tr_TR |
dc.subject |
Kazanım |
tr_TR |
dc.subject |
Uzman görüşleri |
tr_TR |
dc.subject |
Primary education |
tr_TR |
dc.subject |
Music lesson |
tr_TR |
dc.subject |
School musical instruments |
tr_TR |
dc.subject |
Acquisition |
tr_TR |
dc.subject |
Expert views |
tr_TR |
dc.title |
Okul çalgılarının ilköğretim6. sınıf müzik dersi kazanımlarına ulaşmadaki etkililiğinin uzman görüşlerine göre incelenmesi |
tr_TR |
dc.title.alternative |
The examination of the impact by expert views of school musical instruments on 6. primary school music class reach to its acquisitions |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/güzel sanatlar fakültesi/sahne sanatları bölümü/müzik anasanat dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
101939 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-0496-1912 |
tr_TR |