dc.contributor.author |
Üstün, Emre |
|
dc.contributor.author |
Kaya, Erdem |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-18T07:57:13Z |
|
dc.date.available |
2021-06-18T07:57:13Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/2717 |
|
dc.description.abstract |
Bireylerin başarılı olmalarını, hayal gücünü ve beyin gelişimini
arttıran müzik eğitimi bireylere, topluma kazandıracağı olumlu
niteliklerin verilmesini amaçlar. Eğitimin önemli bir boyutu olan müzik
ile bireyler sadece bir alanda bilgilenmiş olarak değil, günümüz
toplumlarının hızlı gelişimine de ayak uydurarak çok yönlü bireyler
olarak yetişeceklerdir.
Mesleki gelişim amacına ağırlık verilen günümüz üniversite
eğitiminde akademik, kişisel ve sosyal yönleri ile çok yönlü bireyler
yetiştirilmesi daha çok önem kazanmıştır. Müzik eğitimi, çok yönlü
bireyler yetiştirilmesi anlayışına en uygun alanlardan birini
oluşturmaktadır. Müzik bireysel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve
eğitimsel nitelikleri ile birçok işlevi olan çok yönlü bir olgudur. Bu yönleri
ile bakıldığında müzik eğitimi vermeyi amaçlayan üniversitelerde
uygulanan müzik dersleri de öğrencilerin müziksel algılama yeteneğini ve
müzik yaşamını yüksek düzeyde geliştirecektir. Bu durumdan yola
çıkarak yapılan bu çalışma üniversitesi programlarında yer alan müzik
dersinin öğrencilerin müziksel gelişim düzeylerine etkisini belirlemeyi ve
müziksel yeterlilik durumlarını ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır.
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek
Okulu Çocuk Gelişimi Programı 2015–2016 eğitim öğretim yılında
öğrenim gören 62 öğrenciden ve 2 sınıftan oluşan çalışma grubunda her
ders saati için 2 öğrencinin davranışları uzmanlar tarafından
değerlendirilmiştir.
Araştırma sonucunda öğrenciler üzerinde hedeflenen davranışlar
üç alt boyuta ayrılarak (öğretim yöntemleri, planlama ve uygulama)
incelemeye alınmıştır. Bu alt boyutlara ilişkin ortalama değerler öğrencilerin uygulama alt boyutunda başarı seviyesinin daha yüksek
olduğunu, öğretim yöntemleri ve planlama alt boyutunda ise başarı
seviyelerinin birbirine daha yakın olduğunu göstermektedir. Öğrencilerin
bu puan aralıklarıyla hedeflenen davranışları gerçekleştirmelerinde
yeterli oldukları görülse de çocuk gelişimi müzik eğitimi açısından daha
başarılı olmaları ve seviyelerini arttırmaları mesleki anlamda daha
başarılı olarak müzik eğitimi boyutunda daha önemli adımlar atmalarını
sağlayacaktır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The musical education increasing the success of individuals,
imagination and brain growth aims to give positive qualities to gain the
community. Individuals with music, which is an important dimension of
education is not only is informed, in an area but also will grow as
sophisticated people keeping pace with the rapid development of today's
society
In today's university education that focuses on professional
development goals educating sophisticated individuals with academic,
social and personal aspects have gained importance. Music education,
constitutes one of the most appropriate areas to understanding of
growing sophisticated individuals. Music is a versatile phenomenon
which has a lot of functions with individual, social, cultural, economica
and educational qualities. When it is considered with these aspects,
music lessons applying in universities aiming music education also will
improve the perception of the ability of students and music life in high
level. This study made to based upon from this situation aims to
determine the effects of music lesson in unıversity program to students'
physical development and to reveal musical sufficiency situations. In
study groups which is made up of 62 students and 2 classes studying in
2015-2016 academic year of Nevsehir Haci Bektas Veli University Health
Services Vocational School Child Development Program, two student’s
behaviours for each lesson hour are evaluated by experts.
Behaviours targeted on students as a result of research have been
investigated by dividing into three sub-dimensions (teaching methods,
planning and administration). The average value for these subscales
shows that success level of students in practise subscale is higher, in
teaching methods and planning subscale success levels are closer. While
it is seen as students are capable of achieving target behaviours with
these rating ranges, child development provides to become more
successful in terms of musical eduaction, to increase their level and to make more important steps in musical education as being successful in
professional sense. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Müzik eğitimi |
tr_TR |
dc.subject |
Çocuk gelişimi |
tr_TR |
dc.subject |
Öğretim yöntemleri |
tr_TR |
dc.subject |
Planlama |
tr_TR |
dc.subject |
Uygulama |
tr_TR |
dc.subject |
Music erducation |
tr_TR |
dc.subject |
Child development |
tr_TR |
dc.subject |
Teaching methods |
tr_TR |
dc.subject |
Planning |
tr_TR |
dc.subject |
Implementation |
tr_TR |
dc.title |
Üniversite öğrencilerinin müzik eğitimi düzeylerinin öğretim yömtemleri, planlama ve uygulama alt boyutları açısından incelenmesi; çocuk gelişimi programı |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Teachıng of music education level of universıty students, planning and implementation investigation of subdimensions; child development program example |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/güzel sanatlar fakültesi/sahne sanatları bölümü/müzik anasanat dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
101939 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-0496-1912 |
tr_TR |