dc.contributor.author |
Üstün, Emre |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-18T07:52:23Z |
|
dc.date.available |
2021-06-18T07:52:23Z |
|
dc.date.issued |
2019-08 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/2716 |
|
dc.description.abstract |
Çalgı eğitimi sürecinde bireyin çalgı çalma becerisini geliştirebilmesi doğru planlanmış düzenli
çalışmalarla mümkün olacaktır. Bu sürecin önemli boyutlarından birini de flüt eğitimi oluşturmaktadır.
Müziksel becerileri kazandırmayı amaçlayan flüt eğitiminin öğrenme alanları ve bu alanları oluşturan hedef
davranışların kazandırılması programlı ve düzenli olarak günlük çalışma yapılmasıyla ve pratiğin
geliştirilmesiyle amacına ulaşacaktır. Öğrencilerin günlük ve düzenli çalışmaları aksatmadan yapmalarının
belirlenen hedeflere ulaşma sürecinde karşılaşılan birçok sorunu ortadan kaldıracağı, bu çalışma ile stres
kontrol düzeylerinin ve bilinçli farkındalıklarının gelişim göstereceği düşünülmektedir. Buradan yola
çıkarak araştırmada stres yönetimi ve bilinçli farkındalık ölçeğinden faydalanılmış ve deneysel yöntem
kullanılmıştır. Bu yöntemin “ön test-son test deseni “ tercih edilmiştir. Çalışma NEVÜ Üniversitesi Müzik
Bölümü flüt eğitimi alan 22 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Yapılan 10 haftalık deney sürecinin ardından
grupların puanlamaları t testi kullanılarak sonuçlara ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda bireysel çalgı flüt
eğitiminde düzenli ve günlük çalışma yapmanın bilinçli farkındalık ve stres kontrolü üzerinde pozitif etkiye
sahip olduğu tespit edilmiştir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
It is possible for an individual to improve his/her instrument playing skill through properly scheduled
regular exercises in instrument training process. One of the important dimensions of this process is flute
education. Learning areas of flute education aiming at acquiring musical skills and attaining the target
behaviors that constitute these areas will be achieved by programmed and regular daily practice and
improvement in this practice. It is considered that the level of stress control and conscious awareness will
be developed, and many problems will be encountered in the process of reaching the determined targets of
daily and regular practice of the students through this study. Based on these, an experimental method was
employed in the present study by benefiting from the stress management and conscious awareness scales.
The pre-test-post test design was chosen in this method. The study was conducted with 22 students who
studied flute in the Music Department of NEVÜ University. After a 10-weeks trial period, points of the
groups were scored using t-test. At the end of the study, it was found that regular and daily practice on
individual instrument flute education had a positive effect on conscious awareness and stress control. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Çalgı eğitimi |
tr_TR |
dc.subject |
Flüt eğitimi |
tr_TR |
dc.subject |
Günlük çalışma |
tr_TR |
dc.subject |
Bilinçli farkındalık |
tr_TR |
dc.subject |
Stres kontrol |
tr_TR |
dc.subject |
Instrument training |
tr_TR |
dc.subject |
Flute training |
tr_TR |
dc.subject |
Daily practice |
tr_TR |
dc.subject |
Conscious awareness |
tr_TR |
dc.subject |
Stress control |
tr_TR |
dc.title |
Flüt eğitiminde günlük çalışma yapmanın öğrenciler üzerinde bilinçli farkındalık ve stres kontrolü açısından etkisi |
tr_TR |
dc.title.alternative |
The effect of daily practice in flute education on students in terms of concious awareness and stress control |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/güzel sanatlar fakültesi/sahne sanatları bölümü/müzik anasanat dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
101939 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-0496-1912 |
tr_TR |