Flüt eğitiminde günlük çalışma yapmanın öğrenciler üzerinde bilinçli farkındalık ve stres kontrolü açısından etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Üstün, Emre
dc.date.accessioned 2021-06-18T07:52:23Z
dc.date.available 2021-06-18T07:52:23Z
dc.date.issued 2019-08
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2716
dc.description.abstract Çalgı eğitimi sürecinde bireyin çalgı çalma becerisini geliştirebilmesi doğru planlanmış düzenli çalışmalarla mümkün olacaktır. Bu sürecin önemli boyutlarından birini de flüt eğitimi oluşturmaktadır. Müziksel becerileri kazandırmayı amaçlayan flüt eğitiminin öğrenme alanları ve bu alanları oluşturan hedef davranışların kazandırılması programlı ve düzenli olarak günlük çalışma yapılmasıyla ve pratiğin geliştirilmesiyle amacına ulaşacaktır. Öğrencilerin günlük ve düzenli çalışmaları aksatmadan yapmalarının belirlenen hedeflere ulaşma sürecinde karşılaşılan birçok sorunu ortadan kaldıracağı, bu çalışma ile stres kontrol düzeylerinin ve bilinçli farkındalıklarının gelişim göstereceği düşünülmektedir. Buradan yola çıkarak araştırmada stres yönetimi ve bilinçli farkındalık ölçeğinden faydalanılmış ve deneysel yöntem kullanılmıştır. Bu yöntemin “ön test-son test deseni “ tercih edilmiştir. Çalışma NEVÜ Üniversitesi Müzik Bölümü flüt eğitimi alan 22 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Yapılan 10 haftalık deney sürecinin ardından grupların puanlamaları t testi kullanılarak sonuçlara ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda bireysel çalgı flüt eğitiminde düzenli ve günlük çalışma yapmanın bilinçli farkındalık ve stres kontrolü üzerinde pozitif etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract It is possible for an individual to improve his/her instrument playing skill through properly scheduled regular exercises in instrument training process. One of the important dimensions of this process is flute education. Learning areas of flute education aiming at acquiring musical skills and attaining the target behaviors that constitute these areas will be achieved by programmed and regular daily practice and improvement in this practice. It is considered that the level of stress control and conscious awareness will be developed, and many problems will be encountered in the process of reaching the determined targets of daily and regular practice of the students through this study. Based on these, an experimental method was employed in the present study by benefiting from the stress management and conscious awareness scales. The pre-test-post test design was chosen in this method. The study was conducted with 22 students who studied flute in the Music Department of NEVÜ University. After a 10-weeks trial period, points of the groups were scored using t-test. At the end of the study, it was found that regular and daily practice on individual instrument flute education had a positive effect on conscious awareness and stress control. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Çalgı eğitimi tr_TR
dc.subject Flüt eğitimi tr_TR
dc.subject Günlük çalışma tr_TR
dc.subject Bilinçli farkındalık tr_TR
dc.subject Stres kontrol tr_TR
dc.subject Instrument training tr_TR
dc.subject Flute training tr_TR
dc.subject Daily practice tr_TR
dc.subject Conscious awareness tr_TR
dc.subject Stress control tr_TR
dc.title Flüt eğitiminde günlük çalışma yapmanın öğrenciler üzerinde bilinçli farkındalık ve stres kontrolü açısından etkisi tr_TR
dc.title.alternative The effect of daily practice in flute education on students in terms of concious awareness and stress control tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/güzel sanatlar fakültesi/sahne sanatları bölümü/müzik anasanat dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 101939 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-0496-1912 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster