dc.contributor.author |
Özdemir, Fatih |
|
dc.contributor.author |
Türker, İ. Halil |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-18T07:34:23Z |
|
dc.date.available |
2021-06-18T07:34:23Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier.issn |
1308-7177 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/2705 |
|
dc.description.abstract |
Türkiye’de Resim-iş eğitimi programlarındaki öğretim elemanları ile dersler, ders içerikleri ve işleniş biçimleri konularında yapılan görüşmeler sırasında, tüm fakültelerde uygulanması öngörülen Eğitim Fakülteleri ortak programının uygulama aşamasında bölümden bölüme değişiklikler gösterdiği fark edilmiştir. Bu farklılıkların ortaya konması ve mevcut durumun göz önüne serilerek yapılabileceklerin tartışmaya açılması fikri, bu araştırmanın yapılmasına sebep olmuştur.
Araştırmanın amacı; Türkiye’deki Güzel Sanatlar Eğitimi Grafik Ana Sanat Dallarında 6 dönem boyunca okutulan derslerin mevcut durumunun ne olduğunun ortaya konulmasıdır. Veriler, bir anket aracılığı ile toplanmıştır. Ankette grafik ana sanat derslerinde var olan durum ve uygulamada karşılaşılan sorunlar ile ilgili sorular yer almaktadır. Araştırma sonucunda, elde edilen veriler değerlendirilmiş ve ortak uygulamaya yönelik alternatif bir içerik önerisi sunulmuştur. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
During our meetings regarding courses, course outlines and teaching styles with faculty members from Fine Arts Education departments at education faculties in Turkey, it was noticed that the outline that was expected to be followed universally by all faculties changed from department to department. Ascertaining these differences, and by doing so opening a discussion about the possible solutions to overcome them, led to this research.
The purpose of this research is to examine the current situation of the courses that are taught over six semesters in Graphic Art Major Programs in Fine Art Education Departments. Data has been collected by conducting a questionnaire. The questionnaire consists of questions regarding the current situation of the graphic art courses and the problems that are confronted during their execution. As a result, the data obtained were evaluated and an alternate content for common application is proposed. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.relation.isversionof |
10.14686/BUEFAD.201416222 |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Grafik tasarım |
tr_TR |
dc.subject |
Fine arts education |
tr_TR |
dc.subject |
Sanat eğitimi |
tr_TR |
dc.subject |
Graphic design |
tr_TR |
dc.title |
Resim iş eğitimi programları grafik ana sanat ders içerikleri ve işleniş biçimleri |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Course outlines and teaching styles at graphic design lessons at fine arts education departments |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Bartın Üniversitesi eğitim fakültesi dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/güzel sanatlar fakültesi/görsel iletişim tasarımı bölümü/görsel iletişim tasarımı anasanat dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
40931 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
3 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
360 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
379 |
tr_TR |