Popüler müzik albüm kapaklarının tasarım sorunları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özdemir, Fatih
dc.date.accessioned 2021-06-17T12:11:55Z
dc.date.available 2021-06-17T12:11:55Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.issn 1309-9884
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2693
dc.description.abstract Görsel iletişim, grafik tasarım ve yazı eğitimi alan bir tasarımcı, toplumla görsel anlamda iletişim kurarken, o toplumu çok iyi tanımalı, ihtiyaçlarını çok iyi bilmelidir. Sürekli değişen ve gelişen kültür anlayışı ve toplum yapısı içerisinde kendini güncel tutmalı, bununla birlikte kültürün sanata yansımalarını da kavrayabilmelidir. İnsanların beğenileri arasındaki benzer noktaları fark edebilmeli, yapacağı tasarımlarda hedef kitlesinin işitsel beğenilerine paralel olarak görsel beğenilerini anlamalı, daha etkili sonuçlara ulaşabilmek için bu yönde planlamalar yapmalıdır. Toplumdaki değişimlerin müziğe nasıl yansıdığını ve tasarım kültürünü nasıl etkilediğini bilen tasarımcı, yapacağı işlerde nasıl bir tavır belirlemesi gerektiğini ve hedef kitlesine ulaşmaya çalışırken nasıl bir yol izlemesi gerektiğini bilecektir. Böylece, hedef kitlenin dinlediği müzik türü, onun beğendiği yazı karakterleri ve tipografi ile doğru orantılı olacağından, hedef kitleyi kalbinden vurmak için en doğru atışı yapabilecektir. Bu araştırma, 2000’li yılların ikinci yarısında yayınlanan popüler müzik albümlerinin dış görselleri ile içerikleri arasındaki ilişkileri temel alarak, seçilen fontlarla ve yapılan tasarımlarla, biçim içerik ilişkilerini incelemek amacı ile yapılmıştır. Yapılan araştırmada, bu dönem içerisinde piyasaya çıkan albüm kapakları incelenmiş, tasarımlarıyla içerdikleri müzik türü arasındaki ilişkiler ortaya konmaya çalışılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract A graphic designer who has educated about visual communication, graphic design and typography should recognize and know the needs of the society very best, when communicating with the society. He should keep himself up-to-date within constantly changing and evolving culture and social organism and should understand the reflections of culture to the art. He also should recognize the similarities between people's tastes and should recognize the target audience’s tastes. While designing album arts, if the designer knows how the music reflected by the changes in society and how it affects on design culture, he will know what he must to do when trying to connect with the target audience. So, he will be successful on his album art designs. In this research, it has been made a careful consideration of popular music album arts which are published after 2004. I realize a weak relationship between the albums’ music styles and the album arts. It has been examined the album arts via typography, illustration, photography and the basic design rules and analyze them. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Pop müzik tr_TR
dc.subject Albüm kapağı tr_TR
dc.subject Tipografi tr_TR
dc.subject Typography tr_TR
dc.subject Album cover design tr_TR
dc.title Popüler müzik albüm kapaklarının tasarım sorunları tr_TR
dc.title.alternative Design problems of popular music album arts tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi sanat ve tasarım dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/güzel sanatlar fakültesi/görsel iletişim tasarımı bölümü/görsel iletişim tasarımı anasanat dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 40931 tr_TR
dc.identifier.volume 1 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 115 tr_TR
dc.identifier.endpage 123 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster