dc.contributor.author |
Parlak, Mehmet Ali |
|
dc.contributor.author |
Tüleykan, Hayrettin |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-17T09:28:15Z |
|
dc.date.available |
2021-06-17T09:28:15Z |
|
dc.date.issued |
2018-11 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/2662 |
|
dc.description.abstract |
Eğitim, insanın dünyaya gelişinden başlayan ve ölümüne kadar süren uzun soluklu bir süreçtir. Eğitim ile belirli
prensipler doğrultusunda insanın anlama, öğrenme ve uygulama kabiliyetinde, zihni ve fiziki yönden ilerlemeler yaşanması
hedeflenir. Bunun sonucunda bireyler yaşamlarını daha kaliteli ve sağlıklı sürdürmeleri yanında içinde yaşadığı toplumun
değer yargılarını, sosyo-kültürel geleneklerini edinerek ait olduğu toplumun bir parçası haline gelir hem de bireyi değerli
kılan unsurlarla donatılmış olur.
Çalışmamızda bir kamu harcaması olarak eğitimin, önemi ve bireysel ve toplumsal faydaları incelenmiştir.
Eğitimin kamu harcamaları içindeki yeri ve büyüklüğü Türkiye ile OECD ülkelerinin eğitim yatırımlarının
karşılaştırılmasına yer verilerek değerlendirilmiştir |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Uluslararası Yönetim Eğitim ve Ekonomik Perspektifler Dergisi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Kamu harcamaları |
tr_TR |
dc.subject |
Eğitim harcamaları |
tr_TR |
dc.subject |
Public expenditure |
tr_TR |
dc.subject |
Education expenditure |
tr_TR |
dc.title |
Türkiye’de kamu kesiminin eğitim harcamalarının değerlendirilmesi |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/meslek yüksekokulu/muhasebe ve vergi bölümü/muhasebe ve vergi uygulamaları pr. |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
259980 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
6 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
2 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
34 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
53 |
tr_TR |