dc.contributor.author |
Varol, Adem |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-17T08:06:53Z |
|
dc.date.available |
2021-06-17T08:06:53Z |
|
dc.date.issued |
2021-10-01 |
|
dc.identifier.issn |
2301-2501 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/2639 |
|
dc.description.abstract |
Yapılan bu araştırma son zamanlarda rekabet edebilmek için gereken en önemli
unsurlardan biri olarak görülen tasarım fonksiyonunun, firmalar ve ülkelerin finansal
performansı üzerindeki etkisini kanıtlayan çalışmalar üzerinden önemini ortaya çıkarmayı
amaçlamaktadır. Bu bağlamda ilk olarak finansal performans üzerinde doğrudan etkisi
olan ve birçok bilimsel çalışmada analiz edilen müşteri tercihlerinin etkisi tasarım faaliyeti
üzerinden okunmaktadır. İkinci ve son olarak ise, firmalar ve ülkelerin belirli dönemler
sonunda ortaya çıkan ekonomik göstergeleri ile tasarım faaliyeti arasındaki etkileşimi
ortaya çıkaran ve öncü olan bilimsel çalışmalar değerlendirilmektedir. Yapılan çalışma,
yapılan geniş literatür taraması ve okuması sonunda tasarımın finansal olmayan diğer
rekabet faktörleri üzerindeki etkisine yönelik çalışmaların nicelik ve nitelik olarak yeterli
olmamasından dolayı ekonomik göstergeler üzerine odaklanmıştır. Yapılan
değerlendirmeler sonucunda ise, mikro ve makro düzeyde tasarımın en etkili rekabet
araçlarından biri olduğu anlaşılmaktadır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
This aim of this study is to reveal the importance of design function, which has recently
been seen as one of the most important elements needed to compete, through studies
that prove its impact on the financial performance of firms and countries. In this context,
customer preferences, which first have a direct impact on financial performance and are
analyzed in many scientific studies, are read through the impact of design activity.
Second and last, scientific studies that prove and pioneer the interaction between the
economic indicators of firms and countries at the end of certain periods and design
activity are evaluated. The study focused only on the impact of design on economic
indicators, as studies on the impact of design on other non-financial competitive factors
were not sufficient in quantity and quality at the end of extensive literature review and
reading. As a result of the evaluations, it is understood that design at the micro and
macro level is one of the most effective competitive tools. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Online journal of art and design |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Tasarım |
tr_TR |
dc.subject |
Finansal performans |
tr_TR |
dc.subject |
Müşteri tercihleri |
tr_TR |
dc.subject |
Ekonomik gösterge |
tr_TR |
dc.subject |
Design |
tr_TR |
dc.subject |
Financial performance |
tr_TR |
dc.subject |
Customer preferences |
tr_TR |
dc.subject |
Economic ındicator |
tr_TR |
dc.title |
Tasarım ile firmaların finansal performansı arasındaki etkileşim üzerine bir literatür değerlendirmesi |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Online journal of art and design |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/güzel sanatlar fakültesi/iç mimarlık bölümü/iç mimarlık anasanat dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
56258 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-7586-2911 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
9 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
4 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
221 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
234 |
tr_TR |