Okullarda akran zorbalığı: Öğretmen görüşlerine göre nitel bir çalışma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Çarkıt, Ersoy
dc.contributor.author Bacanlı, Feride
dc.date.accessioned 2021-06-15T10:19:51Z
dc.date.available 2021-06-15T10:19:51Z
dc.date.issued 2020-04-30
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2501
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, ilkokullarda ve ortaokullarda yaşanan akran zorbalığını, öğretmen görüşlerine göre incelemektir Bu araştırma, temel nitel betimsel desen ile yürütülmüştür. Çalışma grubu, ilk ve ortaokullarda görev yapan 26’sı (%81,25) kadın, 6’sı (%18,75) erkek toplam 32 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplamak için araştırmacılar tarafından geliştirilen Okullarda Akran Zorbalığı Anketi kullanılmıştır. Ankete araştırmanın amacı, akran zorbalığı ve akran zorbalığının özellikleri hakkında kısa bilgi notu yazılmış ve öğretmen görüşleriyle ilgili 2 kapalı uçlu 9 açık uçlu soru sorulmuştur. Araştırma verileri içerik ve betimsel analiz yöntemleri kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonuçları akran zorbalığının ilk ve ortaokullarda çok yaygın bir sorun olduğunu, çoğunlukla fiziksel ve sözel zorbalığın yaşandığını göstermiştir. Ailesel faktörler akran zorbalığının en önemli nedeni olarak belirtilmiştir. Öğretmenler zorbalıkla baş etmede başvurdukları ilk kaynağın okul psikolojik danışma ve rehberlik servisleri olduğunu belirtmişlerdir. Araştırmanın sonuçları ilgili literatür çerçevesinde tartışılmış, araştırmanın sınırlılıkları belirtilmiş, gelecekte yapılacak uygulamalı ve teorik araştırmalar için öneriler sunulmuştur. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Akran zorbalığı tr_TR
dc.subject Zorba tr_TR
dc.subject Kurban tr_TR
dc.subject Öğretmen tr_TR
dc.title Okullarda akran zorbalığı: Öğretmen görüşlerine göre nitel bir çalışma tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/eğitim bilimleri bölümü/rehberlik ve psikolojik danışmanlık anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 315615 tr_TR
dc.identifier.volume 15 tr_TR
dc.identifier.issue 24 tr_TR
dc.identifier.startpage 2545 tr_TR
dc.identifier.endpage 2583 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster