dc.contributor.author |
Polat, Mahmut |
|
dc.contributor.author |
Sarıtaş, Davut |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-15T09:05:51Z |
|
dc.date.available |
2021-06-15T09:05:51Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.citation |
POLAT MAHMUT,SARITAŞ DAVUT (2017). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Üst Düzey Bilişsel Beceri Gerektiren Bazı Kazanımlara Yönelik Değerlendirmeleri Kazanımların Ders Kitabında Verilme Şekli ve Karşılanma Düzeyi. Turkish Studies (Elektronik), 12(33), 361-378., Doi: 10.7827/TurkishStudies.12773 |
tr_TR |
dc.identifier.issn |
1308-2140 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/2499 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmada fen bilgisi öğretmen adaylarının yedinci sınıf öğretim
programından belirlenen bazı kazanımların ders kitabında verileme
şeklini ve karşılanma düzeyini nasıl değerlendirdiklerinin belirlenmesi
amaçlanmıştır. Çalışmaya çoğunluğu son sınıflardan olmak üzere toplam
32 öğretmen adayı katılmıştır. Çalışma yöntem olarak nitel araştırma
desenlerinden olgu bilim yöntemine göre yürütülmüştür. Veri toplama
aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış
görüşme formu kullanılmıştır. Formun kapsam geçerliği için iki alan
eğitimi uzmanı ve iki fen bilgisi öğretmeninden oluşan uzmanlar
panelinin görüşlerine başvurulmuştur. Güvenirlik çalışmasında ise üç
fen bilgisi öğretmenine hazırlanan form iki hafta arayla iki kez
uygulanmıştır. Bu aşamada ilk uygulama ile son uygulama arasında
verilen cevapların birbiriyle uyum düzeyine (% 78- 82 arası) bakılarak
güvenirlik çalışması tamamlanmıştır. Görüşme formu toplamda 4
sorudan oluşmaktadır. Bu sorulardan ikisi tamamen açık uçlu şekilde
tasarlanırken diğer ikisi katılımcılara seçenekler sunmuştur. Seçenekli
sorular katılımcıların gerekçelerini kendi cümleleriyle belirtebilmelerine
imkân sağlayacak şekilde düzenlenmiştir. Çalışmanın verileri 2015-2016
akademik yılının bahar döneminin sonlarında toplanmış ve betimsel
analiz yöntemi ile işlenmiştir. Çalışmada elde edilen bulgulara göre
katılımcıların büyük bir kısmının kendilerine verilen kazanımların veriliş
amacını ortaya koyabildikleri görülmüştür. Ayrıca katılımcıların
çoğunun; çalışmaya konu olan kazanımların kitapta uygun şekilde
verilmediği ve kitapta yeterince karşılanamadığı görüşüne sahip oldukları
belirlenmiştir. Son olarak katılımcıların kitap yazarlarına kazanımlar için özellikle bilgi teknolojisi ile bağlantılı bazı uygulamaları önerdikleri tespit
edilmiştir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
In this study, it is aimed to determine the assessments of the
science teacher candidates about the presentment and fulfilment of the
some seventh-grade curriculum acquisitions in course book. A total of 32
science teacher candidates whose majority is last grade student,
participated in the study. The study was carried out using the
phenomenological method which is one of the qualitative research
patterns. Structured interview form developed by researchers was used
as data collection tool. For the scope validity of the scale, the opinions of
the panel of experts consisting of two field education specialists and two
science teachers were used. In the reliability study, the interview form
was applied to three science teachers twice for two weeks. In this phase,
the reliability study was completed by looking at the level of compliance
(78-82%) between the first and last application. The interview form
consists of 4 questions in total. Two of these questions were designed in
an open-ended manner, while the other two offered participatory options.
Multiple-choice questions are arranged to allow participants to specify
their reasons with their own cues. The data of the study were collected at
the end of the spring semester of the academic year 2015-2016 and
processed with descriptive analysis. According to the findings in the
study, it was seen that a large part of the participants was able to reveal
the purpose of the acquisitions they were given. In addition, it has been
determined that most of the participants have the opinion that the
acquisitions that are the subject of the study are not given appropriately
and cannot be fulfilled adequately in the book. Finally, it has been found
that the participants offer book authors some applications especially
related to information technology for their acquisitions. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Turkish Studies |
tr_TR |
dc.relation.isversionof |
10.7827/TurkishStudies.12773 |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Fen bilimleri öğretim programı |
tr_TR |
dc.subject |
Kazanımlar |
tr_TR |
dc.subject |
Ders kitapları |
tr_TR |
dc.subject |
Öğretmen adayları |
tr_TR |
dc.subject |
Panel sistemi |
tr_TR |
dc.subject |
Science curriculum |
tr_TR |
dc.subject |
Acquisitions |
tr_TR |
dc.subject |
Course books |
tr_TR |
dc.subject |
Panel system |
tr_TR |
dc.subject |
Teacher candidates |
tr_TR |
dc.title |
Fen bilgisi öğretmen adaylarının üst düzey bilişsel beceri gerektiren bazı kazanımlara yönelik değerlendirmeleri kazanımların ders kitabında verilme şekli ve karşılanma düzeyi. |
tr_TR |
dc.title.alternative |
The assessments of science teacher candidates toward some acquisitions that require high level cognitive skill in science curriculum; presentment and fulfilment of them in course book |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Turkish Studies |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/matematik ve fen bilimleri eğitimi bölümü/fen bilgisi eğitimi anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
35081 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
12 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
33 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
361 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
378 |
tr_TR |