Ortaokul matematik öğretmenlerinin matematik öğretiminde bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımına yönelik görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yazlık, Derya Özlem
dc.date.accessioned 2021-06-10T08:10:33Z
dc.date.available 2021-06-10T08:10:33Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation YAZLIK, D. Ö. (2019). ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(4), 1682-1699. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/en/pub/aibuefd/issue/47159/549044
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2364
dc.description.abstract Bu araştırma, ortaokul matematik öğretmenlerinin matematik öğretiminde Bilgi İletişim Teknolojilerinin (BİT) kullanımına yönelik görüşlerini incelemek amacıyla nitel araştırma desenlerinden durum çalışması modeli ile yürütülmüştür. Araştırmanın katılımcılarını araştırmaya gönüllü olarak katılan 184 matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri ise sekiz açık uçlu sorudan oluşan görüş formu yardımıyla toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmanın sonunda, katılımcıların büyük çoğunluğunun matematik öğretimde BİT’in kullanılmasının gerekli olduğunu düşündükleri belirlenmiştir. Katılımcılar BİT’in kullanılmasının sağladığı yararlar olarak en çok matematik kavramlarını somutlaştırmasını, aktif katılım sağlamasını, öğrenmeyi kolaylaştırmasını, kalıcı öğrenme sağlamasını, soru çözümünü kolaylaştırmasını ve dersi eğlenceli hale getirmesini göstermişlerdir. Bununla birlikte katılımcılar BİT’in kullanılmasının dezavantajı olarak en çok dikkatlerin çabuk dağılmasını, kolaya alıştırmasını, öğrencilerin not tutmamasını, sınıf içi iletişimi ve çizim becerisini köreltmesini belirtmişlerdir. Katılımcıların BİT’i kullanmama nedeni olarak da öğretmenlerin teknoloji bilgilerinin olmamasını, geleneksel öğretim yöntemlerini tercih etmelerini, donanım eksikliğini ve teknik eleman yetersizliğini gösterdikleri belirlenmiştir. Araştırmanın sonucunda katılımcıların çok azının (%8) alanı ile ilgili yazılımları kullandıkları ve bunların da sadece dinamik geometri yazılımları olduğu tespit edilmiştir. Katılımcıların %15’inin akıllı tahtaları sadece kitaplardaki soruları yansıtmak için kullandıkları da belirlenmiştir. tr_TR
dc.description.abstract This study was carried out with the case study model, one of qualitative research designs, in order to examine the views of secondary school mathematics teachers on the use of Information and Communication Technologies (ICT). The participants of the study were184 mathematics teachers who joined the research voluntarily. The data of the study was collected with the help of a form consisting of eight open ended questions. The data obtained was analyzed by the content analysis method. At the end of the study, it was determined that the majority of the participants think that it is necessary to use ICT in mathematics teaching. Participants indicated that the most important benefits of the use of ICT are the concretization of mathematical concepts, enabling active participation, facilitating learning, providing permanent learning, facilitating solutions for questions and making the lesson fun. However, as the disadvantage of using ICT, participants stated that it was distracting attention, encouraging taking the easy way out, the students' not taking notes, deadening the communication and drawing skills in class. It was determined that the participants did not use technology ICT as they preferred traditional teaching methods, they were lack of equipment and there was lack of technical staff. As a result of the study, it was found that very few of the participants used the software related to their field, and these softwares were only for dynamic geometry. It was determined that 15% of the participants used the interactive whiteboards only to reflect the questions in the books. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.relation.isversionof 10.17240/aibuefd.2019..-549044 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Bilgi iletişim teknolojileri tr_TR
dc.subject Matematik öğretimi tr_TR
dc.subject Ortaokul matematik öğretmenleri tr_TR
dc.subject Öğretmen görüşleri tr_TR
dc.subject Information communication technologies tr_TR
dc.subject Mathematics teaching tr_TR
dc.subject Secondary school mathematics teachers tr_TR
dc.subject Teacher’s views tr_TR
dc.title Ortaokul matematik öğretmenlerinin matematik öğretiminde bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımına yönelik görüşleri tr_TR
dc.title.alternative Secondary school mathematıcs teachers’ vıews on the use of ınformatıon and communıcatıon technologıes ın mathematıcs teachıng tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Dergi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/matematik ve fen bilimleri eğitimi bölümü/matematik eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 207315 tr_TR
dc.identifier.volume 19 tr_TR
dc.identifier.issue 4 tr_TR
dc.identifier.startpage 1682 tr_TR
dc.identifier.endpage 1699 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster