dc.contributor.author |
Yazlık, Derya Özlem |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-10T08:10:33Z |
|
dc.date.available |
2021-06-10T08:10:33Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.citation |
YAZLIK, D. Ö. (2019). ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(4), 1682-1699. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
https://dergipark.org.tr/en/pub/aibuefd/issue/47159/549044 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/2364 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırma, ortaokul matematik öğretmenlerinin matematik öğretiminde Bilgi İletişim Teknolojilerinin (BİT) kullanımına
yönelik görüşlerini incelemek amacıyla nitel araştırma desenlerinden durum çalışması modeli ile yürütülmüştür.
Araştırmanın katılımcılarını araştırmaya gönüllü olarak katılan 184 matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın
verileri ise sekiz açık uçlu sorudan oluşan görüş formu yardımıyla toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle
analiz edilmiştir. Araştırmanın sonunda, katılımcıların büyük çoğunluğunun matematik öğretimde BİT’in kullanılmasının
gerekli olduğunu düşündükleri belirlenmiştir. Katılımcılar BİT’in kullanılmasının sağladığı yararlar olarak en çok matematik
kavramlarını somutlaştırmasını, aktif katılım sağlamasını, öğrenmeyi kolaylaştırmasını, kalıcı öğrenme sağlamasını, soru
çözümünü kolaylaştırmasını ve dersi eğlenceli hale getirmesini göstermişlerdir. Bununla birlikte katılımcılar BİT’in
kullanılmasının dezavantajı olarak en çok dikkatlerin çabuk dağılmasını, kolaya alıştırmasını, öğrencilerin not tutmamasını,
sınıf içi iletişimi ve çizim becerisini köreltmesini belirtmişlerdir. Katılımcıların BİT’i kullanmama nedeni olarak da
öğretmenlerin teknoloji bilgilerinin olmamasını, geleneksel öğretim yöntemlerini tercih etmelerini, donanım eksikliğini ve
teknik eleman yetersizliğini gösterdikleri belirlenmiştir. Araştırmanın sonucunda katılımcıların çok azının (%8) alanı ile ilgili
yazılımları kullandıkları ve bunların da sadece dinamik geometri yazılımları olduğu tespit edilmiştir. Katılımcıların %15’inin
akıllı tahtaları sadece kitaplardaki soruları yansıtmak için kullandıkları da belirlenmiştir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
This study was carried out with the case study model, one of qualitative research designs, in order to examine the views of
secondary school mathematics teachers on the use of Information and Communication Technologies (ICT). The participants
of the study were184 mathematics teachers who joined the research voluntarily. The data of the study was collected with the
help of a form consisting of eight open ended questions. The data obtained was analyzed by the content analysis method. At
the end of the study, it was determined that the majority of the participants think that it is necessary to use ICT in
mathematics teaching. Participants indicated that the most important benefits of the use of ICT are the concretization of
mathematical concepts, enabling active participation, facilitating learning, providing permanent learning, facilitating
solutions for questions and making the lesson fun. However, as the disadvantage of using ICT, participants stated that it was
distracting attention, encouraging taking the easy way out, the students' not taking notes, deadening the communication and
drawing skills in class. It was determined that the participants did not use technology ICT as they preferred traditional
teaching methods, they were lack of equipment and there was lack of technical staff. As a result of the study, it was found
that very few of the participants used the software related to their field, and these softwares were only for dynamic geometry.
It was determined that 15% of the participants used the interactive whiteboards only to reflect the questions in the books. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.relation.isversionof |
10.17240/aibuefd.2019..-549044 |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Bilgi iletişim teknolojileri |
tr_TR |
dc.subject |
Matematik öğretimi |
tr_TR |
dc.subject |
Ortaokul matematik öğretmenleri |
tr_TR |
dc.subject |
Öğretmen görüşleri |
tr_TR |
dc.subject |
Information communication technologies |
tr_TR |
dc.subject |
Mathematics teaching |
tr_TR |
dc.subject |
Secondary school mathematics teachers |
tr_TR |
dc.subject |
Teacher’s views |
tr_TR |
dc.title |
Ortaokul matematik öğretmenlerinin matematik öğretiminde bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımına yönelik görüşleri |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Secondary school mathematıcs teachers’ vıews on the use of ınformatıon and communıcatıon technologıes ın mathematıcs teachıng |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Dergi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/matematik ve fen bilimleri eğitimi bölümü/matematik eğitimi anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
207315 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
19 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
4 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
1682 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
1699 |
tr_TR |