Eğitimbilim alanında nitel araştırma metodolojisi ile gerçekleştirilen makalelerin analiz edilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Saban, Ahmet
dc.contributor.author Tunc, perihan
dc.date.accessioned 2021-06-09T12:04:02Z
dc.date.available 2021-06-09T12:04:02Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation SABAN AHMET,SABAN ASLIHAN,ALAN SELAHATTIN,DOGRU SÜLEYMAN,EGE ILHAMI,ARSLANTAS SÜLEYMAN,ÇINAR DERYA,Tunç PERIHAN (2010). EGITIMBILIM ALANINDA NITEL ARASTIRMAMETODOLOJISI ILE GERÇEKLESTIRILENMAKALELERIN ANALIZ EDILMESI. Ahmet Kelesoglu Egitim Fakültesi Dergisi(30), 125-142. (Kontrol No: 6740239) tr_TR
dc.identifier.issn 2687-1750
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2347
dc.description.abstract Bu çalışmada nitel araştırma metodolojisinin eğitimbilim alanındaki uygulanmasına ilişkin olarak gerçekleştirilen 113 makale 15 soru çerçevesinde analiz edilmiştir. Nisan 2009 tarihi itibariyle “ULAKBİM Sosyal Bilimler Veri Tabanı”nda “nitel” kavramına yönelik olarak yapılan taramada, 2002-2008 yıllarına ait toplam 113 çalışmaya ulaşılmıştır. 113 makalenin 81’i sadece nitel (%71,7), 32’si ise karma (%28,3) modellerde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, çalışmaların büyük bir bölümü 2007 yılında (%27,4) Ankara ilinde (%31) eğitim yönetimi (%10,6), fen-teknoloji öğretimi (%8) ve matematik öğretimi (%8) gibi konularda yardımcı doçent statüsündeki akademisyenler (%44,4) tarafından durum çalışması deseninde (%84,9) kolay ulaşılabilir durum örneklemesi tekniğiyle (%36,3) belirlenmiş lisans öğrencileri/öğretmen adaylarıyla (%36,3) görüşme (%26,3) yapılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre, “kuram geliştirme” ve “kültür analizi” desenlerinde gerçekleştirilmiş eğitimle ilgili daha fazla sayıda nitel çalışmaya gereksinim vardır. tr_TR
dc.description.abstract In this study, 113 articles using the qualitative research methodology in the field of educational sciences were analyzed with regard to 15 questions. A search of the ULAKBIM Social Sciences Database about the “qualitative” keyword in April 2009 yielded 113 studies for the years between 2002 and 2008. Out of 113, 81 were purely qualitative (71.7%) in nature while the rest of 32 used mixed methodology (28.3%). According to the results, most qualitative studies were conducted during the year of 2007 (27,4%) in the city of Ankara (31%) by assistant professors (44,4%) in such topics like educational leadership (10,6%), science-technology teaching (8%), math teaching (8%) in the form of case study research (84,9%) by interviewing (26.3%) with undergraduate/teacher training participants (36,3%) identified by the convenience sampling technique (36,3%). The study concludes that more educational studies are needed to be conducted in two types of qualitative designs: “grounded theory” and “ethnography”. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Qualitative research tr_TR
dc.subject Studies done in Turkey and written in Turkish tr_TR
dc.subject Nitel araştırma tr_TR
dc.subject Türkiye’de yapılmış ve Türkçe yazılmış çalışmalar tr_TR
dc.title Eğitimbilim alanında nitel araştırma metodolojisi ile gerçekleştirilen makalelerin analiz edilmesi tr_TR
dc.title.alternative An analysıs of educatıonal artıcles Conducted by the qualıtatıve research Methodology tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/eğitim bilimleri bölümü/eğitim programları ve öğretim anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0003-4778-1804 tr_TR
dc.contributor.authorID 138829 tr_TR
dc.identifier.issue 30 tr_TR
dc.identifier.startpage 125 tr_TR
dc.identifier.endpage 142 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster