dc.description.abstract |
Değer eğitimi yenilenen programlarda her zaman yerini almış ve önemi
gün geçtikçe daha çok anlaşılmaya başlamıştır. Değerlerin öğretilmesinde farklı
kişilerin sorumlulukları olmakla beraber en çok bu görev öğretmen adaylarına
düşmektedir. Bu bağlamda değerin ne olduğu, değer tutum ilişkisi, değerin nasıl
öğretilmesi gerektiği, hangi yaklaşımların kullanılacağı önem arz etmektedir. Bu
bölümde anlatılanlar, bu sorulara cevap vermesi açısından gereklilik arz etmektedir. Yine bu bölümde değer eğitiminin önemi üzerinde durulmuş ve geleceğin
şekillenmesinde önemli bir yere sahip olan öğretmen adaylarına değer eğitimiyle
ilgili farkındalık kazandırmak amaçlanmıştır. Ayrıca okullarda değer eğitimi yapılırken en çok kullanılan yaklaşımlar açıklanmıştır.
Öğretmen adaylarına ve eğitimcilere rehberlik niteliği taşıyan bu bölümün
sonunda, kişinin değerlere ve değer eğitimine duyarlılığı artacaktır. Bu duyarlılık
ve farkındalık sonucunda geleceğin toplumu şekillenirken daha bilinçli öğretmen
adayları yetişecektir. Nitekim bu bölümde belirtilen kazanımlara ulaşıldığında kişide sorumluluk duygusunun artması ve bundan sonraki hayatında değerler ve
eğitimi konusunda özenli davranması beklenmektedir. Bireyin ve toplumun yaşamını şekillendiren değerlerin ülkelerin geleceğini de önemli ölçüde etkilediği
görülmektedir. Bu bağlamda; değerin tanımı ve özellikleri, değerlerin işlevleri,
değerlerin sınıflandırılması, değer eğitimi, değerlerin öğretim programındaki yeri
ve önemi, değer eğitimi yaklaşımları, öğretim strateji ve yöntemleri konusunda gerekli olan bilgiler bölüm içerisinde ayrıntılı olarak sunulmuştur. Değerler eğitimine
yönelik hazırlanan etkinlik örnekleriyle de değerler eğitimi konusu bütün olarak
ele alınmaya çalışılmıştır. |
tr_TR |