Değer eğitimi yaklaşımları (Yöntemleri)

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Gündüz, Mevlüt
dc.contributor.author Aktepe, Vedat
dc.date.accessioned 2021-06-08T07:52:40Z
dc.date.available 2021-06-08T07:52:40Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2239
dc.description.abstract Değer eğitimi üzerine yapılan çalışmaların gittikçe artmasıyla birlikte değerlerin nasıl öğretileceği konusu da önem kazanmaya başlamıştır. Değerin nerede, ne zaman ve kim tarafından nasıl öğretildiği konusu birçok araştırmacının da dikkatini çekmiştir. Bazı araştırmacılar değer öğretiminin formal olarak en sağlıklı okullarda yapılabileceğini düşünmektedir. Bu boyutuyla elbette değerin nerede ve ne zaman öğretildiği önem arz etmekle beraber asıl önemli olan, bu değerin nasıl öğretilmeye çalışıldığıdır. Okul boyutunu ele alırsak bu anlamda öğretmenlerin bu değerleri öğrencilere nasıl kazandıracağı üzerinde önemle durulan bir konudur. Öğrencilerin özellikle ilkokulda öğretmenleri kendilerine model aldığını düşünürsek, öğretmenlerin değer öğretimine başlamadan önce bu değerleri kendi bünyesinde bulundurması ayrıca üzerinde durulması gereken bir konudur. Öğretmen sahip olmadığı veya yararına inanmadığı bir değeri karşı tarafa ne kadar öğretmeye çalışırsa çalışsın çok fazla etkili olamayacaktır. Değer öğretim yaklaşımlarını kullanmanın bu bağlamda birçok faktör tarafından etkilenebileceğini söyleyebiliriz. Öğretmenin kişiliği, öğretmen yetiştirme politikası, toplumun öğretmene bakış açısı, öğretmenin yetiştiği çevre gibi unsurlar bir öğretmenin öğrencilere değer öğretirken kullanacağı öğretim yaklaşımını etkileyen unsurlar olarak düşünülebilir. Literatüre bakıldığında, genellikle öğretmenler tarafından en çok kullanılan değer öğretim yaklaşımları şunlardır: Doğrudan değer öğretimi, değeri belirginleştirme yöntemi, değer analizi, ahlâkî ikilem yöntemi, eylem öğrenme yaklaşımı, sosyal öğrenme ve örtük programdır. Bu yaklaşımların dışında birtakım yöntemler bulunsa da en çok bilinen ve tercih edilenleri bunlardır. Bu yaklaşımların bazılarında öğretmenin kendi kişiliği ve o değere yüklediği anlam daha da önem arz etmektedir. Örneğin sosyal öğrenme ve eylem öğrenme yöntemlerinde, öğrencilerin öğretmenlerini model alma ve o değeri davranışlarında göstermeleri bakımından önemlidir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Değer eğitimi tr_TR
dc.subject Yaklaşımlar tr_TR
dc.subject Yöntemler tr_TR
dc.subject Değer öğretimi tr_TR
dc.title Değer eğitimi yaklaşımları (Yöntemleri) tr_TR
dc.type bookPart tr_TR
dc.relation.journal Öğretmenliğin meslekî değerleri ve etik tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/sınıf eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 109875 tr_TR
dc.identifier.startpage 183 tr_TR
dc.identifier.endpage 194 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster