5.sınıf öğrencilerinin sorumluluk değerinin geliştirilmesine yönelik bir performans görevi uygulaması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Aktepe, Vedat
dc.date.accessioned 2021-06-08T07:34:51Z
dc.date.available 2021-06-08T07:34:51Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2232
dc.description.abstract Bu araştırma ile sosyal bilgiler dersinde 5.sınıf öğrencilerine “Sorumluluk” konusunda verilen performans görevlerinin, öğrencilerin tutum ve düşüncelerine etkisinin belir- lenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada nicel ve nitel araştırma modellerinden faydalanmak suretiyle “karma yöntem” kullanılmıştır. Deney grubu 21, kontrol gurubu ise 20 öğren- ciden oluşmaktadır. Araştırmanın nicel verileri, sorumluluk ölçeği ile, nitel verileri ise duygu ve düşüncelerimiz formu kullanılarak elde edilmiştir. Nicel verilerin analizinde t testinden, nitel verilerin analizinde ise betimsel analiz yöntemi kullanılmış, verilerin çözümlenmesinde içerik analizinden yararlanılmıştır. Nicel verilerin analizi sonucunda deney grubu lehine anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür [t(53)=6.744, p>.05]. De- ney grubu öğrencilerinin “Sorumluluk” performans görevi süresince, ailedeki, okuldaki ve toplumdaki sorumluluklarıyla ilgili olumlu tutum ve davranışlar ortaya koydukları, verilen görevleri yaptıkları, performans görevi sonrasında da sorumluluklarını yerine getirmeye devam edecekleri söylenebilir. tr_TR
dc.description.abstract 5th grade students attending Social Sciences course. The current study applied a “mixed approach” integrating both qualitative and quantitative methods. The experimental group consisted of 21 students, while the control group included 20 participants. The qualitative data of the research were obtained through responsibility scale while the quantitative data were gathered through attitudes and perceptions form. Quantitative data were analyzed through t test, whereas qualitative ones, descriptive analysis method used, were analyzed through the content analysis of the data. Analysis of quantitative data suggested that there is a significant difference in favor of experimental group [t(53)=6.744, p>.05]. The results also revealed that the students in experimental group, throughout their “responsibility” performance tasks, they have demonstrated positive attitudes and behaviors about their responsibilities in their families, schools and society and that they will continue to do so in the aftermath of their performance tasks. The findings were discussed in line with the existing literature and suggestions were made for further research. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher K. Ü. Kastamonu Eğitim Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Sorumluluk değeri tr_TR
dc.subject Performans görevi tr_TR
dc.subject Değerler eğitimi tr_TR
dc.subject Responsibility value tr_TR
dc.subject Performance task tr_TR
dc.subject Values education tr_TR
dc.title 5.sınıf öğrencilerinin sorumluluk değerinin geliştirilmesine yönelik bir performans görevi uygulaması tr_TR
dc.title.alternative A performance task implementation to improve the responsibility value of 5th graders tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal K. Ü. Kastamonu Eğitim Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/sınıf eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 109875 tr_TR
dc.identifier.volume 23 tr_TR
dc.identifier.issue 4 tr_TR
dc.identifier.startpage 1507 tr_TR
dc.identifier.endpage 1530 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster