dc.contributor.author |
Aktepe, Vedat |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-07T11:59:09Z |
|
dc.date.available |
2021-06-07T11:59:09Z |
|
dc.date.issued |
2011 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/2210 |
|
dc.description.abstract |
Öğretmenlerimizin yaptığı eğitim-öğretim faaliyetleri ile eğitim sürecinde uyguladıkları
bilgisayar kullanma ve eğitim ortamı, eğitim-öğretimin niteliği açısından son derece
önemlidir. Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin bilgisayarı kullanımlarına ilişkin
görüşlerinin alınmasıdır. Bu çalışmada nitel araştırma tekniği olan Odak grup görüşmesi
kullanılmıştır. Veri toplama yöntemi olarak yarı yapılandırılmış görüşme tekniği
kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan soruların yanıtlarını bulabilmek amacıyla Şeyh
Şamil İlköğretim Okulu sınıf öğretmenlerinden 6 öğretmenle grup odak görüşmesi
yapılmıştır. Araştırtmanın sonucunda şu bulgular elde edilmiştir: Sınıf öğretmenleri
bilgisayar kullanma konusunda kendilerini kısmen de olsa yeterli görmektedirler.
Bilgisayarı eğitim etkinliklerinde kısmen kullanabildiklerini ifade etmektedirler.
Bilgisayar kullanarak ders yapmak çoğu zaman öğrenci başarısını arttırmaktadır.
Okullarda, bilgisayarla ilgili yazılımlar çoğu zaman güncel değildir |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The educational activities that our teachers do and use computers during the time of
training and the surrounding of education are exceedingly important on account of the
quality of education. The aim of this study is to get views of teachers about using
computers. In this study, it was used used Focus Group Interview which is a qualitive
resarch technique. Semi-structured interview technique was used in the study. By the aim
of the finding the answers of the questions using in the research. Group focus negotiation
was done with six teachers from Sheyh Shamil Primary School. Results of the
excimining, these verities were found: Classroom teachers find themselves partially
enough about using computers. The teachers declare that they use computers partially in
their educational activities. Most of the time using computers in the classroom increase
the level of student achievement. Most of the time, the teacher can‟t follow current
softwares related to computers at the school. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Sınıf öğretmeni |
tr_TR |
dc.subject |
Bilgisayar kullanımı |
tr_TR |
dc.subject |
Öğrenci başarısı |
tr_TR |
dc.subject |
Classroom teacher |
tr_TR |
dc.subject |
Using computer |
tr_TR |
dc.subject |
Student achievement |
tr_TR |
dc.title |
Sınıf öğretmenlerinin derslerinde bilgisayarı kullanımlarına ilişkin görüşleri |
tr_TR |
dc.title.alternative |
The classroom teachers’ views on computer use in their courses |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/sınıf eğitimi anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
109875 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
12 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
3 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
75 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
92 |
tr_TR |