dc.contributor.author |
Aktepe, Vedat |
|
dc.contributor.author |
Yel, Selma |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-07T11:56:11Z |
|
dc.date.available |
2021-06-07T11:56:11Z |
|
dc.date.issued |
2009 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/2209 |
|
dc.description.abstract |
Eğitim, gelecek kuşaklara değer aktarımının yapıldığı bir süreçtir. Bu süreç
içerisinde öğretmenlerin sahip oldukları değerler geleceğimizin teminatı
öğrencilerimizi etkileyecektir. Bu varsayımdan yola çıkarak öğretmenlerin sahip
oldukları değerler önem kazanmaktadır. Bu araştırmanın temel amacı ilköğretimde
çalışan öğretmenlerin değer yargılarını belirlemektir. Araştırmada kullanılan veri
toplama aracında yer alan maddeler sosyal değerler ve bireysel değerler olmak
üzere iki gruba ayrılmıştır. Sosyal ve bireysel değerlerin ortalamaları ve bağımlı t testi sonuçlarına SPSS programında bakıldığında sosyal ve bireysel değerler
arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Bu çalışmaya ulaşılabilen örnekleme
yoluyla seçilen 71 öğretmen gönüllü olarak katılmıştır. Rokeach Değer Anketi
araştırmada veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Education is a process in which values are transferred to next generations. In this
process, values that teachers have effect on our students who are our future
assurance. By taking account of this hypothesis, the values of teachers are also
becoming important. The main aim of this study is to investigate value judgments of
teachers working at primary schools. Items in the data collection instrument used in
this study are separated into two groups as social values and individual values.
There is no significant difference between social and individual values when means
of social and individual values and one sample t-test results are analyzed by SPSS
program. There are 71 teachers voluntarily participated in the study and Rokeach
Value Inventory was used in this study. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Öğretmenler |
tr_TR |
dc.subject |
Değerler |
tr_TR |
dc.subject |
Değer yargıları |
tr_TR |
dc.subject |
Teachers |
tr_TR |
dc.subject |
Values |
tr_TR |
dc.subject |
Value judgments |
tr_TR |
dc.title |
İlköğretim öğretmenlerinin değer yargılarının betimlenmesi: Kırşehir ili örneği |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/sınıf eğitimi anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
109875 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
7 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
3 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
607 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
622 |
tr_TR |