dc.contributor.author |
Aktepe, Vedat |
|
dc.contributor.author |
Aktepe, Leyla |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-07T11:38:19Z |
|
dc.date.available |
2021-06-07T11:38:19Z |
|
dc.date.issued |
2009 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/2208 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı, Fen ve Teknoloji öğretmenlerinin kullandığı öğretim yöntemlerini ve bu
yöntemlerin uygulanmasına ilişkin öğrenci görüşlerini tespit etmektir. Araştırma için öğrenci
görüşlerine başvurulmuştur. Veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Bu çalışma yeni program
değişikliği ile birlikte, kullanılan öğretim yöntemlerini ne kadar değiştirdiğini ortaya koyması
bakımından önemlidir. Araştırmanın örneklemini Kırşehir ili Merkez ilçesinde bulunan Milli Eğitim
Bakanlığı’na bağlı Yusuf Demir Bilim ve Sanat Merkezi’ne devam eden 4., 5., 6. ve 7. sınıf
düzeyinde öğrenim gören 90 üstün yetenekli öğrenci oluşturmuştur. Anketten elde edilen veriler
istatistiksel olarak analiz edilmiş ve değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen veri ve
bilgiler amaçlara uygun olarak frekans (f), yüzde (%) ve aritmetik ortalama ( ) kullanılarak
analiz edilmiştir. Analizler Statiscial Package for Social Sciences (SPSS 11.0) paket programı
yardımıyla değerlendirilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; Fen ve Teknoloji
öğretmenlerinin Fen öğretiminde en sık kullandıkları yöntemler; anlatım, laboratuarda deney yapma
ve öğretmenin sınıfta deney yaparak göstermesi yönteml |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The aim of this study is to determine the student opinions on the techniques and their
application methods used in science and technology education. Survey consults at student opinions.
Questionnaire is used as a tool to collect the data. This study is important that it defines how the
education techniques are changed following the latest curriculum modifications. Survey’s samples are
90 students from 4., 5., 6. and 7. th grades attending to the public school called “Yusuf Demir Art and
Science Center”. The data gathered from the survey is analyzed and evaluated, statistically. The data
and information gathered from the survey is analyzed using frequency (f), Percentage (%) and
arithmetic mean ( ). Analyses are evaluated through using Statistical Package for Social Sciences
(SPSS 11.0) program. According to the evaluation results of the research, the education techniques
most widely used by Science teachers are: Explanation, and experiments done in both classes and
laboratories. It is also expected that the research results will highly contribute to the Science teachers. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Fen ve teknoloji öğretimi |
tr_TR |
dc.subject |
Öğretim yöntem ve teknikleri |
tr_TR |
dc.subject |
Üstün yetenekli öğrenciler |
tr_TR |
dc.subject |
Science education |
tr_TR |
dc.subject |
Education methods and techniques |
tr_TR |
dc.subject |
Talented students |
tr_TR |
dc.title |
Fen ve teknoloji öğretiminde kullanılan öğretim yöntemlerine ilişkin öğrenci görüşleri: kırşehir bilsem örneği |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Teaching method using science and technology education on students’ aspects: the example of Kırşehir Bilsem |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/sınıf eğitimi anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
109875 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
10 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
69 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
80 |
tr_TR |