dc.contributor.author |
Gündüz, Mevlüt |
|
dc.contributor.author |
Aktepe, Vedat |
|
dc.contributor.author |
Mertol, Hüseyin |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-07T10:56:00Z |
|
dc.date.available |
2021-06-07T10:56:00Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/2205 |
|
dc.description.abstract |
Bu nitel araştırmanın amacı, okul öncesi dönemindeki çocuklara vatanseverlik değerini kazandırırken öğretmenlerin
kullandıkları etkinlikleri tespit etmektir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden durum araştırması deseni kullanılmıştır.
Araştırmada çalışma grubu Eskişehir ili, Tepebaşı ilçesinde bulunan anaokullarında görev yapan toplam 10 okul öncesi öğretmeninden oluşmaktadır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu yardımıyla toplanmış ve görüşme formunun güvenirliği uzman görüşleri ile sağlanmıştır. Elde edilen veriler, betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırma bulgularına
bakıldığında, okul öncesi öğretmenlerinin öğrencilerine vatanseverlik değerini kazandırırken kullandığı etkinlerin ortak özelliği, bu değeri öğrencilere hissettirmeye çalışarak öğretmeleridir. Bu bağlamda öğretmenlerin en çok kullandıkları etkinlik
türü drama olmuştur. Drama yönteminin, öğrenciyi aktif kılmada, kendilerini daha iyi hissetmelerinde etkili olduğu görülmüştür. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
This qualitative research aims to identify the activities
used by the teachers while providing patriotism to the children
in a pre-school period. In the study, the status research pattern
was used from the qualitative research designs. The study
group consisted of 10 preschool teachers working in kindergartens located in the Tepebaşı district of Eskişehir. The data were
collected using a semi-structured interview form and the reliability of the interview form was provided by expert opinions.
The data were analyzed with descriptive analysis technique.
When the research findings are examined, the common feature
of the activities that preschool teachers use to gain patriotism
value is to teach this value to the students by making them feel
that they are. In this context, the most frequently used type of
activity was drama. It was found that the drama method was
effective in making the student active and feeling better. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Vatanseverlik |
tr_TR |
dc.subject |
Değerler eğitimi |
tr_TR |
dc.subject |
Etkinlik |
tr_TR |
dc.subject |
Okul öncesi |
tr_TR |
dc.subject |
Patriotism |
tr_TR |
dc.subject |
Values education |
tr_TR |
dc.subject |
Activity |
tr_TR |
dc.subject |
Preschool |
tr_TR |
dc.title |
Okul öncesi dönemindeki çocuklara vatanseverlik değerini kazandırırken öğretmenlerin kullandıkları etkinliklerin tespit edilmesi |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Determining the activities used by teachers while adding the patriotism value to the presc hool childr |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/sınıf eğitimi anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
109875 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
19 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
387 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
406 |
tr_TR |