dc.contributor.author |
Aktepe, Vedat |
|
dc.contributor.author |
Meydan, Ali |
|
dc.contributor.author |
Tahiroğlu, Mustafa |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-07T10:45:07Z |
|
dc.date.available |
2021-06-07T10:45:07Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/2202 |
|
dc.description.abstract |
Dördüncü sınıftan itibaren programda yer almaya başlayan ve mihver derslerden biri olan sosyal bilgiler
dersinde, öğrencilerin özgür bir birey olarak yeteneklerinin farkına varması ve sosyal yaşam içinde aktif olarak
rol alması hedeflenmektedir. Öğretmenlerin öğrenme-öğretme süreçlerinde sınıf içinde ve sınıf dışında etkin rolü
vardır. Öğrencilerin bu süreçte etkin katılımının sağlanması gerekmektedir. Bu temel düşünceden hareketle bu
araştırmanın amacını, ilkokul 4. sınıf öğrencilerine göre etkili bir sosyal bilgiler öğretimi için sınıf
öğretmenlerinden beklentileri nelerdir? Sorusuna cevap aramak oluşturmaktadır. Araştırmanın yöntemi, öğrenci
görüşlerine yönelik betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini 2012-2013 eğitim-öğretim yılı Kırşehir'in
merkez ve ilçe ilkokullarında öğrenim gören 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Çevre koşulları ve sosyo ekonomik yapı göz önüne alınarak seçilen beş ilkokuldaki toplam 368 öğrenci örneklem olarak alınmıştır.
Araştırmada veri toplama aracı olarak Çakar ve Öner ‘in geliştirdikleri (2007) “Etkili bir Sosyal Bilgiler
Öğretimi için Öğrenci Gözüyle Öğretmenden Beklentilerin Belirlenmesine Yönelik Ölçek” kullanılmıştır. Elde
edilen verilerin analizleri için SPSS paket programından yararlanılmış, araştırmanın amacına uygun olarak
değerlendirilmiştir. Sonuç olarak 4. sınıf öğrencileri sınıf öğretmenlerinden en çok, “İnsan haklarına saygılı
Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı yetiştirmeyi” en az ise “Tepegöz kullanmalıdır” ifadelerini belirttikleri
görülmüştür |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Teaching of social sciences start with fourth grade In this course, students are aimed at noticing their
skills as a free and their being active in the society. Teachers have an active role inside and outside the
classroom. Students need to be active in this process. In this respect, this study aims at answering the question of
“What are the expectations from a social science teacher for 4 th graders of primary school to have a more
effective social sciences teaching? ” This is a qualitative study based on students views. Participants are those
fourth graders studying in center and suburbs of Kırşehir during 2012-2013 school year. Total number of the
participants is 368 all of whom study in five different schools with a view to environment and socio-economic
structure of the schools. To Collect data scale of Çakar and Öner (2007) “Etkili bir Sosyal Bilgiler Öğretimi için
Öğrenci Gözüyle Öğretmenden Beklentilerin Belirlenmesine Yönelik Ölçek” is used. SPSS is used to analyze
the data. In conclusion, Students stated most “teachers should grow Turkish citizens respectful to Human Rights”
and least “teachers should use a overhead projector” |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Reseracher: Social science studies |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Öğrenciler |
tr_TR |
dc.subject |
Etkili sosyal bilgiler öğretimi |
tr_TR |
dc.subject |
Öğretmenden beklentiler |
tr_TR |
dc.subject |
Students |
tr_TR |
dc.subject |
An effective social science teaching |
tr_TR |
dc.subject |
Expectations from a teacher |
tr_TR |
dc.title |
Öğrencilere göre etkili bir sosyal bilgiler öğretimi için sınıf öğretmenlerinden beklentiler |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Expectatıons from a socıal scıences teacher ın terms of a more effectıve educatıon for 4th graders of primary school |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/sınıf eğitimi anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
109875 |
tr_TR |