dc.contributor.author |
Aktepe, Vedat |
|
dc.contributor.author |
Cepheci, Emine |
|
dc.contributor.author |
Irmak, Sefa |
|
dc.contributor.author |
Palaz, Şifa |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-07T09:59:33Z |
|
dc.date.available |
2021-06-07T09:59:33Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/2198 |
|
dc.description.abstract |
İlköğretim 2005 Hayat Bilgisi dersi programında yer alan kavram öğretimi ve kavram öğretiminde
kullanılabilecek teknikler hakkında yapılan kuramsal bir araştırmanın sunulmasıdır. Bilginin ayrıntılı
olarak ele alınması düşüncesiyle nitel araştırma yöntemlerinden biri olan "doküman incelemesi"
yöntemi kullanılmıştır. Hayat Bilgisi dersinde kavram öğretimi ve kavram öğretiminde
kullanılabilecek teknikler açıklanmaya çalışılmıştır. Kavram öğretiminde; kavram haritalarının,
kavram ağlarının, kavram karikatürlerinin ve kavram bulmacalarının kullanılmasıyla öğrenmenin
daha doğru ve anlamlı kılındığı, öğrenmenin ve hatırlamanın kolaylaştığı, kavram yanılgılarının
ortadan kalktığı sonucuna varılmıştır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
It is aimed to present a theoretical research about the techniques that can be used in concept teaching
and concept teaching in Primary Life Science lesson program 2005. The "document review" method,
which is one of the qualitative research methods, has been used with a sense of detailing the
information. Techniques that can be used in concept teaching and concept teaching in Social Studies
lesson are tried to be explained. Conclusion: In concept teaching; the use of concept maps, concept
nets, concept cartoons and concept puzzles has resulted in the fact that learning has become more
accurate and meaningful, learning and rememberinghave facilitated,misconceptions of the concept
have removed. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Kavram |
tr_TR |
dc.subject |
kavram öğretimi |
tr_TR |
dc.subject |
kavram öğretim teknikleri |
tr_TR |
dc.subject |
Concept |
tr_TR |
dc.subject |
Concept teaching |
tr_TR |
dc.subject |
Concept-based teaching techniques |
tr_TR |
dc.title |
Hayat bilgisi dersinde kavram öğretimi ve kavram öğretiminde kullanılabilecek teknikler üzerine kuramsal bir çalışma |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Concept teaching ın social studies and a theoretical study on techniques suitable ın concept teaching |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/sınıf eğitimi anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
109875 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
3 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
33 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
50 |
tr_TR |