A Meta-synthesis on Turkish metaphor studies of teachers

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yıldızlı, Hülya
dc.contributor.author Acar Erdol, Tuba
dc.contributor.author Baştuğ, Muhammet
dc.contributor.author Bayram, Kadriye
dc.date.accessioned 2021-06-07T09:33:28Z
dc.date.available 2021-06-07T09:33:28Z
dc.date.issued 2018-01-03
dc.identifier.citation Yıldızlı, H., Erdol, T. A., Baştuğ, M., & Bayram, K. (2018). A Meta-synthesis on Turkish metaphor studies of teachers. Education and Science, 43(193), 1-43. ISSN: 1300-1337. tr_TR
dc.identifier.issn 1300-1337
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2187
dc.description http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/7220 tr_TR
dc.description.abstract The present study aimed to evaluate the Turkish metaphor studies of the concept “teacher” via a meta-synthesis approach. A total of 11 masters dissertations and 32 research articles which followed a qualitative research methodology or reported qualitative findings on metaphors of the concept “teacher” and published between 2004 and 2016 were included in the meta-synthesis. The following databases were used in the selection of the dissertations and articles; Google Scholar, YÖK Academic, YÖK National Dissertation Centre, TÜBİTAK ULAKBİM, EBSCOhost-ERIC, and Web of science. Each study was evaluated based on the following matrix; importance, data collection tools, method (including participants), research design, reliability and validity, data analysis, metaphors and themes, and suggestions. Frequencies, tables and direct quotations from the studies were included in this paper. The results of the theme ‘importance’ revealed that metaphors were considered to be important tools in representing self and professional awareness, educational productivity, professional beliefs, and classroom dynamics, all of which emphasized the worthy of using metaphors. Also, the results of the theme ‘methods’ revealed that while most studies employed phenomenology as a research strategy, few studies utilized such methods as surveys and metaphor/discourse analysis. The results of the theme ‘data collection tools’ showed that most studies employed open-ended questions (i.e. “A teacher is like… Because…” and “A teacher is similar to… Because…”) or interview protocol. Nevertheless, it was also found that a number of studies employed data collection strategies such as composition writing, interviews, and picture drawing. The results of the theme ‘reliability and validity’ illuminated that most studies, in line with the qualitative research paradigm, provided details of their research processes, and mainly used content analysis for data analysis. It was also observed that a number of studies utilized such methods as metaphor analysis. The participants of those studies ranged from students to parents, from prospective teachers and school principals. The themes that emerged in those studies, in spite of the range of participants, did not differ remarkably from each other. Their suggestion included detailed information and implications for implementation, teachers, and future research. Overall, this meta-synthesis metaphor studies showed that most of the Turkish metaphor studies consisted of case studies. In light of the results of this meta-synthesis, how to use metaphors more effectively is discussed. tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmada Türkiye’de öğretmen kavramı üzerine yapılan metafor çalışmalarının meta-sentez yöntemiyle değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada 2004-2016 yılları arasında yayımlanmış olan ve öğretmene ilişkin metaforlara yönelik nitel araştırma yöntemini merkeze alan ya da nitel bulguları olan 11 yüksek lisans tezi ve 32 araştırma makalesi analiz edilmiştir. Çalışmaların seçiminde Google Akademik, YÖK Akademik, YÖK Ulusal Tez Merkezi, TÜBİTAK ULAKBİM, EBSCOhost-ERIC, Web of Science veri tabanlarından faydalanılmıştır. Çalışmaların her biri önem, veri toplama araçları, yöntem, araştırma desenleri, geçerlik-güvenirlik çalışmaları, veri analizi, metaforlar ve temalar, öneriler başlıkları çerçevesinde analize tabi tutulmuş ve incelenmiştir. Elde edilen veriler frekansa dayalı yorumlanmış, tablolar kullanılmış ve araştırmalardan doğrudan alıntılara yer verilmiştir. Araştırmalar genel olarak incelendiğinde, metafor kullanımının önem boyutunda, öğretmenlerde kişisel ve mesleki farkındalık, eğitimde verimlilik, mesleğe inanç, sınıf dinamikleri konularında metaforların önemli bir araç olduğu ve bu bağlamda metafor kullanımının önemli olduğu vurgulanmıştır. Yöntemsel olarak çoğu araştırmanın olgu bilim deseninde yürütüldüğü, bununla birlikte tarama yöntemi, metafor ve söylem analizi gibi yöntemlerin de belirtildiği görülmüştür. Veri toplama araçları olarak araştırmaların çoğunun “Öğretmen … gibidir/benzer. Çünkü….” şeklinde açık uçlu soru yada sorulardan oluşan görüşme formlarıyla toplandığı, bunun yanında kompozisyon yazdırma, görüşmeler yapma, resim çizdirme gibi veri toplama araçlarının da kullanıldığı ortaya çıkmıştır. Geçerlik-güvenirlik açısından çoğu araştırmanın nitel araştırma paradigmasına uygun bir şekilde araştırma sürecini sağladığı, veri analiz boyutunda genellikle içerik analizinin kullanıldığı bunun yanında metafor analizi gibi yöntemlerin de kullanıldığı görülmüştür. Araştırmaların çalışma gruplarının ebeveyn, öğrenci, öğretmen, öğretmen adayı, okul yöneticisi gibi çeşitlendiği ve bu bağlamda oluşan temalar değerlendirildiğinde genellikle oluşan temaların çok da fazla değişmediği görülmüştür. Öneriler bölümü uygulamaya, öğretmene ve yeni araştırmalara yönelik öneriler başlıkları altında ayrıntılı bir şekilde ele alınmıştır. Öğretmene yönelik yapılan metafor araştırmaları genel olarak değerlendiğinde; araştırmaların çoğunun durum tespiti olarak yapıldığı görülmüştür. Bu bağlamda metaforların nasıl daha işlevsel halde kullanılmasına yönelik önerilerde bulunulmuştur. tr_TR
dc.language.iso eng tr_TR
dc.relation.isversionof 10.15390/EB.2018.7220 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject "Teacher" metaphor tr_TR
dc.subject Meta-synthesis tr_TR
dc.subject Metaphor studies Turkish context tr_TR
dc.subject Öğretmen metaforu tr_TR
dc.subject Meta-sentez tr_TR
dc.subject Türkiye’de yapılan metafor çalışmaları tr_TR
dc.title A Meta-synthesis on Turkish metaphor studies of teachers tr_TR
dc.title.alternative Türkiye’de öğretmen kavramı üzerine yapılan metafor araştırmalarına yönelik bir Meta-sentez çalışması tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Education and Science (Tedmem) tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/matematik ve fen bilimleri eğitimi bölümü/fen bilgisi eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 36915 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-5366-0833 tr_TR
dc.identifier.volume 43 tr_TR
dc.identifier.issue 193 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 43 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster