Sosyal bilgiler dersinde değerler eğitimi ve diğer duyuşsal süreçlerde ölçme ve değerlendirme: sorunlar ve çözüme yönelik etkinlik örnekleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Tahiroğlu, Vedat
dc.contributor.author Çetin, Turhan
dc.date.accessioned 2021-06-07T09:10:38Z
dc.date.available 2021-06-07T09:10:38Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Tahiroğlu, M. ve Çetin, T. (2019). Sosyal Bilgiler Dersinde Değerler Eğitimi ve Diğer Duyuşsal Süreçlerde Ölçme ve Değerlendirme: Sorunlar ve Çözüme Yönelik Etkinlik Örnekleri. Değerler Eğitimi Dergisi,38 (17), 295-331 tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/894763
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2176
dc.description.abstract Bilindiği üzere, ölçme ve değerlendirme bilişsel, duyuşsal ve psikomo tor kazanımlar olmak üzere üç alanda ele alınmaktadır. Bu alanlardaki bilişsel ve psikomotor kazanımlar, belli sınavlar veya etkinliklerle kolaylıkla ölçüle bilirken, duyuşsal kazanımların ölçülmesi bu kadar kolay olmayabilir. Çünkü duyuşsal davranışların, kişiden kişiye farklılık gösterebileceği gibi kişinin o anki içinde bulunduğu koşullara göre de değişebileceği; bu yüzden de tek bir doğru veya yanlışın olmadığı savunulmaktadır. Ayrıca kişinin, içinde bulundu ğu duruma göre gerçek düşüncelerini yansıtmayabileceği de bilinmektedir. Bu ve benzeri durumlar, duyuşsal eğitiminin sonuçlarını ölçmenin zor ve zahmetli bir iş olduğunu göstermektedir. Ancak son zamanlarda alandaki gelişmeler, in sanların duygularını ifade etme yollarının belirlenebileceğini ve duygu, değer, davranış arasındaki ilişkinin tespit edilebileceğini ortaya koymaktadır. Literatür incelendiğinde, duyuşsal eğitim ve ölçme süreçlerinin temelde birbirini takip eden benzer işlemlerden oluştuğu ve özellikle Sosyal Bilgiler Dersinde konu nun önemli bir kısmını değerler eğitiminin oluşturduğu görülmüştür. Bu yüzden çalışmada; Sosyal Bilgiler Dersinde verilen değerler eğitimi ve diğer duyuşsal süreçlerin sonuçlarının değerlendirilmesine yönelik sorunların tartışılması ve bu sorunların çözümüne katkı sağlamak için örnek ölçme-değerlendirme etkin liklerinin hazırlanması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda öncelikle ilgili alandaki ölçme-değerlendirme sorunları tespit edilmeye çalışılmıştır. Sonra du yuşsal eğitim süreçleri, değerler eğitimi süreçleri, duyuşsal ölçme-değerlendir me süreçleri, kişiyi tanıma teknikleri, vb. süreçlerden de yararlanılarak konuya yönelik ölçme-değerlendirme etkinlik örnekleri hazırlanmaya çalışılmıştır tr_TR
dc.description.abstract As it is known measurement and evaluation can be handled in three ar eas: cognitive, affective and psychomotor gains. While cognitive and psychomotor gains can be measured by certain tests or activities, to measuring affective gains may not be easy. For example, if a person realizes that he / she is in an evaluation process, it is likely that he / she can reflect his / her what is desired rather than his / her real feelings or values. In this context, it is clear that measuring the results of the affective education is a difficult and demanding task. Recently, however, de velopments in the social sciences reveal that ways of expressing people’s emotions can be determined and the relationship between emotion, value and behavior can be determined. On the other hand, it was seen that affective education processes sisted of similar successive processes, and values education was a significant part of the subject in Social Studies course. Therefore, the aim of this study is to discuss the problems related to the values education and the results of other affective pro cesses and to develop sample measurement and evaluation activities to contribute to the solution of these problems in social studies. For this purpose, measurement and evaluation problems in the related field have been determined. After evaluation problems determination, affective education processes, values education process es, affective measurement-evaluation processes, person recognition techniques are used to develop examples of measurement and evaluation activities. tr_TR
dc.relation.isversionof 10.34234/ ded.577347 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Sosyal bilgiler eğitimi tr_TR
dc.subject Değerler eğitimi tr_TR
dc.subject Ölçme ve değerlendirme tr_TR
dc.subject Duyuşsal değerlendirme tr_TR
dc.subject Değerlerin ölçülmesi tr_TR
dc.subject Social studies education tr_TR
dc.subject Values education tr_TR
dc.subject Measurement and evaluation tr_TR
dc.subject Affective evaluation tr_TR
dc.subject Measurement of values tr_TR
dc.title Sosyal bilgiler dersinde değerler eğitimi ve diğer duyuşsal süreçlerde ölçme ve değerlendirme: sorunlar ve çözüme yönelik etkinlik örnekleri tr_TR
dc.title.alternative Assessment and evaluation in social studies values education and other affective process: problems and activity examples for solution tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Değerler Eğitimi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/sınıf eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 105308 tr_TR
dc.identifier.volume 17 tr_TR
dc.identifier.issue 38 tr_TR
dc.identifier.startpage 295 tr_TR
dc.identifier.endpage 331 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster