Değerler eğitimi yöntemlerine uygun geliştirilen etkinliklerin demokratik algı ve davranışlar üzerine etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Tahiroğlu, Mustafa
dc.contributor.author Aktepe, Vedat
dc.date.accessioned 2021-06-07T08:57:16Z
dc.date.available 2021-06-07T08:57:16Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Tahiroğlu, M. ve Aktepe, V. (2015). Değerler Eğitimi Yöntemlerine Uygun Geliştirilen Etkinliklerin Demokratik Algı ve Davranışlar Üzerine Etkisi. Değerler Eğitimi Dergisi.30 (12), 309-345. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/302332
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2173
dc.description.abstract Bu araştırmada, değerler eğitimi yaklaşımlarına göre geliştirilen demok rasi eğitimi etkinliklerinin, 6. sınıf Sosyal Bilgiler dersinde öğrencilerin demok ratik değerlerinin geliştirilmesine ve demokrasi algılarına etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, hoşgörü, saygı, eşitlik, temel hak ve özgürlükler gibi demokratik değerlere yönelik etkinlikler geliştirilerek uygulanmaya çalışıl mıştır. Çalışmada nitel ve nicel araştırma desenlerinin bir arada kullanılması sonucu oluşan “paralel karma yöntem” kullanılmıştır. Deney gurubu 27, kont rol gurubu ise 29 öğrenciden oluşmuştur. Araştırma verileri; Demokrasi Algısı Ölçeği ve görüşme kayıtlarından elde edilmiştir. Nicel verilerin analizinde iliş kisiz örneklemler t-testinden, nitel verilerin analizinde ise betimsel analiz yön teminden yararlanılmıştır. Analiz sonucunda deney ve kontrol grubunun ölçüm sonuçları incelendiğinde deney grubu lehine anlamlı bir farklılık olduğu görmüştür [t(54)=8.568, p<.05]. Nitel verilerin analizi sonucunda ise değer eğitimi yaklaşımlarına göre geliştirilen demokrasi eğitimi etkinliklerinin (öğrenci ve öğretmen görüşlerine göre) saygı, hoşgörü, eşitlik ve diğer demokratik değerle rin geliştirilmesine olumlu katkı sağladığı ayrıca demokrasiye yönelik olumlu davranışları artırdığı görülmüştür. tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Demokratik değerler tr_TR
dc.subject Demokrasi eğitimi tr_TR
dc.subject Değerler eğitimi tr_TR
dc.subject Demokrasi algısı tr_TR
dc.subject Saygı tr_TR
dc.subject Hoşgörü tr_TR
dc.subject Eşitlik tr_TR
dc.subject Adalet tr_TR
dc.subject Values tr_TR
dc.subject Democratic values tr_TR
dc.subject Democracy education tr_TR
dc.subject Values education tr_TR
dc.subject Democracy perception tr_TR
dc.subject Respect tr_TR
dc.subject Tolerance tr_TR
dc.subject Equality tr_TR
dc.subject Justice tr_TR
dc.title Değerler eğitimi yöntemlerine uygun geliştirilen etkinliklerin demokratik algı ve davranışlar üzerine etkisi tr_TR
dc.title.alternative The effect of activities developed appropriately to the values education methods upon democratic perception and behaviors tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Değerler Eğitimi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/sınıf eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 105308 tr_TR
dc.identifier.volume 12 tr_TR
dc.identifier.issue 30 tr_TR
dc.identifier.startpage 309 tr_TR
dc.identifier.endpage 345 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster