dc.contributor.author |
Tahiroğlu, Mustafa |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-07T08:34:45Z |
|
dc.date.available |
2021-06-07T08:34:45Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.citation |
Tahiroğlu, M. (2019). İlkokul Öğrencileri Nasıl Bir Öğretmen İstiyor? Üçüncü Sektör Sosyal ve
Ekonomi Dergisi, 54(4), 1916-1936 |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://tisej.com//makale_ozet.php?MSID=tORzjGyoPGCDInv-K5aE2CkNrhUJbs4xR5DbRCUfOns% |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/2170 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmada, ilkokul öğrencilerinin nasıl bir öğretmen modeli istediklerinin, öğretmenden nasıl tutum,
tavır, davranışlar beklediklerinin ve istemedikleri öğretmen tutum, tavır, davranışlarının neler olduğunun
belirlemesi amaçlanmıştır. Veriler, 177 ilkokul öğrencisinden yarı yapılandırılmış açık uçlu sorularla,
yazılı ve sözlü olarak toplanmıştır. Verilerin analizinde, içerik analizi tekniğinden yararlanılmıştır. Sonuç
olarak: 1) İlkokul öğrencilerinin en çok istedikleri öğretmen modeli; “samimi/içten, şefkatli, ilgili vb.
davranması, güler yüzlü olması, mutlu ve neşeli, öğrenciyi seven, esprili ve eğlenceli, başarıyı görebilen,
öğrenciyle ders dışı zamanlarda da vakit geçiren, dersleri çeşitlendiren, dersi seviyeye göre ve yeterli
düzeyde işleyebilen, anlayışlı, tarafsız ve adil…” öğretmen modelidir. 2) Öğrenciler, istemedikleri
öğretmen tutum, tavır ve davranışlarını ise “sinirli ve sert davranan, asık suratlı, ilgisiz, ceza veren,
sorumsuz, adil ve eşit davranmayan, hakaret eden, aşağılayan, bağıran ve azarlayan, küçümseyen, şiddet
uygulayan, tehdit eden, kaba ve nezaketsiz davranan, anlayışsız, hoşgörüsüz, sıkıcı, teneffüse çıkarmayan,
yeterince rehberlik yapmayan, dersleri tek düze işleyen, söz hakkı vermeyen…” şeklinde ifade etmişlerdir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
In this study, it is aimed to determine what kind of teacher elementary school students want. Data were
collected from 177 primary school students by using semi-structured open-ended questions, both written
and verbal. The collected data were analyzed using descriptive and content analysis techniques. As a result
of the study: 1) The teacher model that most desired by primary school students is; ”sincere, friendly,
jocund, caring, compassionate, affectionate, merciful, happy, humorous, impartial, fair, tolerant,
considerate, success seeing (appreciating, rewarding, etc.), and the ones who teach the lesson on time and
adequately by using various teaching methods and activities (role playing, using music, paint activities
etc.), and who spend time with student…” 2) The most unwanted teacher attitude and behaviors stated by
the students were; “angry, grumpy, indifferent, punishing, irresponsible, unfair, unhappy, shouting, using
violent, threatening, condescending, intolerant, boring, insulting, rude, and the ones who guide the
students adequately, and teach the lessons in a monotonous way, and giving much homework…” |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.relation.isversionof |
10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.12.1179 |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
İlkokul |
tr_TR |
dc.subject |
Öğrenci |
tr_TR |
dc.subject |
Öğretmen |
tr_TR |
dc.subject |
Beklenti |
tr_TR |
dc.subject |
Davranış |
tr_TR |
dc.subject |
Primary school |
tr_TR |
dc.subject |
Student |
tr_TR |
dc.subject |
Teacher |
tr_TR |
dc.subject |
Expectation |
tr_TR |
dc.subject |
Behavior |
tr_TR |
dc.title |
İlkokul öğrencileri nasıl bir öğretmen istiyor? |
tr_TR |
dc.title.alternative |
What kind of teachers does primary school students want? |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Üçüncü Sektör Sosyal ve Ekonomi Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/sınıf eğitimi anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
105308 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
54 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
4 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
1916 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
1936 |
tr_TR |