dc.contributor.author |
Tahiroğlu, Mustafa |
|
dc.contributor.author |
Yıldırım, Tahsin |
|
dc.contributor.author |
Çetin, Turhan |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-07T08:28:31Z |
|
dc.date.available |
2021-06-07T08:28:31Z |
|
dc.date.issued |
2010 |
|
dc.identifier.citation |
Tahiroğlu, M., Yıldırım, T. ve Çetin, T. (2010). Değer Eğitimi Yöntemlerine Uygun Geliştirilen Çevre Eğitimi Etkinliğinin, İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Çevreye İlişkin Tutumlarına Etkisi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 231-248. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/2169 |
|
dc.description.abstract |
ÖZET:
Bu çalışma, değer eğitimi yöntemlerine uygun olarak geliştirilen çevre eğitimi
etkinliğinin, ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin çevreye ilişkin tutumları
üzerindeki etkisinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada öntest
sontest kontrol gruplu deneme modeli kullanılmıştır. Deney gurubu 30, kontrol
gurubu ise 32 öğrenciden oluşmuştur. Araştırmanın verileri için her iki gruba
deneysel çalışma sürecinin başında ve sonunda “Çevre Tutum Ölçeği”
uygulanmıştır. Veriler SPSS 15 programında analiz edilmiştir. Bu analiz
sonucunda deney ve kontrol grubunun sontest ölçüm sonuçlarına göre deney
grubu lehine anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır [t(60)=11.467,
p<.05]. Buna göre, uygulanan etkinlik öğrenci tutumları üzerinde olumlu bir etki
göstermiştir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
ABSTRACT:
The purpose of this study is to investigate the effects of environmental education
activities based on value education on 7th grade students’ attitudes toward
environment. The study was designed according to pre-test, post-test control
group design. Experimental group consists of 30, control group consists of 32
students. The data of the study were collected by “Attitudes toward Environment
Questionnaire”. The instrument was applied to both treatment groups as a pretest
and post-test. The data of the study were analyzed bu SPSS 15. The results
of the study revealed that a significant difference between experimental and
control groups with respec to their post-test results [t(60)=11.467, p<.05]. Based
on the results, it can be concluded that activities in the study are affective on
students’ attitudes. |
tr_TR |
dc.publisher |
Selçuk Üniversitesi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Değerler |
tr_TR |
dc.subject |
Tutum |
tr_TR |
dc.subject |
Çevre |
tr_TR |
dc.subject |
Değer eğitimi |
tr_TR |
dc.subject |
Çevre eğitimi values |
tr_TR |
dc.subject |
Attitudes |
tr_TR |
dc.subject |
Environment |
tr_TR |
dc.subject |
Value education |
tr_TR |
dc.subject |
Environmental education |
tr_TR |
dc.title |
Değer eğitimi yöntemlerine uygun geliştirilen çevre eğitimi etkinliğinin, ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin çevreye ilişkin tutumlarına etkirilen çevre eğitimi etkinliğinin, ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin çevreye ilişkin tutumlarına etkisi |
tr_TR |
dc.title.alternative |
The effects of envıronmental educatıon actıvıtıes based on value educatıon on 7th grade students’ attıtudes toward envıronment |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/sınıf eğitimi anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
105308 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0001-8862-3234 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
30 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
231 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
248 |
tr_TR |