Performance task application concerning the promotion of the value of helpfulness in social studies course for primary schools

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Tahiroğlu, Mustafa
dc.date.accessioned 2021-06-07T07:53:42Z
dc.date.available 2021-06-07T07:53:42Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Tahiroğlu, M. (2013). Performance Task Application Concerning the Promotion of the Value of Helpfulness in Social Studies Course for Primary Schools. Educational Sciences: Theory & Practice, 13(3), 1843-1862. tr_TR
dc.identifier.uri https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1017732.pdf
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2165
dc.description.abstract Öz Bu araştırmada; ilkokul 4. sınıf Sosyal Bilgiler dersinde yardımlaşma ve dayanışma konusunda verilen performans görevlerinin, öğrencilerin yardımseverlik değerine yönelik tutumlarına ve kazanım düzeylerine etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada nitel ve nicel araştırma desenlerinin bir arada kullanılması sonucu oluşan “karma yöntem” kullanılmıştır. Deney ve kontrol gurupları 16’şar öğrenciden oluşmuştur. Araştırma verileri; Yardımseverlik Tutum Ölçeği, Hissettiklerimiz Formu ve öğrenci raporlarından elde edilmiştir. Nicel verilerin analizinde Mann-Whitney U Testiden, nitel verilerin analizinde ise betimsel analiz yönteminden yararlanılmıştır. Analiz sonucunda deney grubu lehine anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür (U=24.000, p 0.05). Nitel verilerin analizi sonucunda ise deney grubu öğrencilerinin performans görevi süresince olumlu davranışlar sergiledikleri, birilerine yardımcı olmaktan mutlu oldukları, yardımlaşmayı önemli gördükleri ve bu görevden sonra da yardımlaşmaya devam etmek istedikleri görülmüştür. Bu sonuçlara göre; yardımlaşma ve dayanışmaya yönelik verilen performans görevinin, öğrencilerin yardımseverliğe ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirmelerinde etkili olduğu söylenebilir. tr_TR
dc.description.abstract Abstract This study deals with determining the impact of the performance tasks in the social studies course assigned to the 4th grade students about helpfulness and solidarity on their attitudes and level of acquisition of helpfulness value among students. “Mixed method”, which is formed as a result of using a combination of qualitative and quantitative research designs was employed during the study. The experimental and control groups consisted of 16 students in each group. The research data were obtained based on the student reports, Helpfulness Attitude Scale and the Form of Your Feelings. Descriptive analysis method was employed in the qualitative data analysis, while Mann- Whitney U Test was used in the analysis of quantitative data. The result of the analysis suggested that there was a significant difference in favor of the experimental group (U = 24.000, p 0.05). Moreover, the result of the qualitative data analysis showed that experimental group students displayed positive attitudes and they seemed happy to help each other. In addition, they were observed to consider assistance important and they seemed willing to continue helping each other after the task. These results suggested that the performance tasks assigned to improve assistance and helpfulness proved effective to help students develop positive attitudes and behaviors. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher edam tr_TR
dc.relation.isversionof 10.12738/estp.2013.3.1594 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Values tr_TR
dc.subject Values education tr_TR
dc.subject Helpfulness tr_TR
dc.subject Performance task tr_TR
dc.subject Attitude tr_TR
dc.subject Değerler tr_TR
dc.subject Değerler eğitimi tr_TR
dc.subject Yardımseverlik tr_TR
dc.subject Performans görevi tr_TR
dc.subject Tutum tr_TR
dc.title Performance task application concerning the promotion of the value of helpfulness in social studies course for primary schools tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Educational Sciences: Theory & Practice tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/sınıf eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 105308 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0001-8862-3234 tr_TR
dc.identifier.volume 13 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 1843 tr_TR
dc.identifier.endpage 1862 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster